Fórum - Téma


Akumulátor_Transit obecně-druhý akumulátor


Fórum Transit (obecně) Akumulátor_Transit obecně-druhý akumulátor

Informace o modelu: Ford Transit


1  2  3  4

2009-10-20 22:29:08

Čus kluci prosím vás jak je to z dvouma bateriema v transitu známy tam má original dvě na každém podběhu jednu v zimě bez problémů startuje,prý se dávaly do nejákych vyvozových transitů někam do větší zimy.Chtěl bych si je tam na zimu dát taky jen nevým jestli je můžu zapojit jen tak do série a fungovat bez problémů,jestli tam ty originály nemají nějáky el.mezikus,nějakou el .krabičku která proud rozděluje nebo druhou bat.připojí jen u startu,taky co na to startér a alternátor když by měl krmit dvě hladové baterky.Když vezmu start na startovací kabely taky jsou to dva zdroje takže startér by měl být v pohodě,ale to stálé zapojení a dobíjení alternátorem to netším.Poradíte dík

2009-10-21 23:11:10

baterky hlavně nezapojovat seriově ty se sčítaj, je to jako s odporama. Takže když už tak paralelně, jako kdyby jsi startoval přes kabely někoho se chcíplou baterkou. Lešek

2009-10-22 20:07:12

ja jsem mel loni problem se startovanim, koupil jsem si novou baterku s tim ze to bude lepsi a bylo to to same, tak jsem celou zimu stal na kopci... letos jsem si pridal jeste jednu baterku 90 Ah a toci to s tim jak blazen. znamej v servisu mi nalisoval koncovky na kabel a ptal sem se tam elektrikare a prej ze to nebude delat bordel ze to altik zvladne, tak budu doufat :)

2009-10-23 22:02:21

Kluci dík za tipy,z tím zapojením jsem to smozřejmě myslel tak jako ze sartovacíma kablema jen jsem to poplet.Už jsem to zkoušel transitek krásně nastartoval a zatím při jízdě nic neříkal že by mu vadily dvě baterky.Uvidíme jak to bude při větší zimě zatím čusek a dík.Simi

2009-12-04 19:59:40

Ahoj,

nevím, jestli se vše kolem obtížných startů vyřeší dvěma baterkami. Když tam dal výrobce jen jednu, tak je to proto,že to samozřejmě chtěl dělat co nejlevněji, a zároveň tak aby to v našich zeměpis.šířkách stačilo. Je jasné, že s najet. km motor ztrácí kompresi. Začne se používat hustější olej a s mrazem a nedobitou bateríí, jde o....problém.

Postupoval bych takto:

zkontroloval bych 1) baterii-jestli není vadný článek, kontakty,dolití.......

2) dobíjení- zda-li nejsou opotřebované uhlíky, dobíji-li při volnoběhu,dodává-li dostatečný proud při střed.otáčkách při vybité baterii, napětí při nabité baterii. Očistil všechny kontakty popř.máznul kontakt. vaselínou.

3) elektroinstalaci, tj není-li při vyp. zapalování příliš odběrů.Např: špatně zapojeným rádiem, imobilizérem, různými samo-domo dodělávanými relátky co jsou sepnuty při vyp.motoru....apd.

4) kontakty startéru, na něm nalisovaná oka, zda-li není přidřený.....apd, popřípadě zesílil průřez přívodních kabelů ke startéru. Na škodovce jsem jednou měl problém mezi závitovém zkratu na vinutí stykače-vysouvače pastorku. Přitáhl,sepnul,ale odebíral takový proud,že už jen málo zbylo na otáčení motorem. Tak bych tu cívku taky změřil.

A až když nic nezabere, pustil bych se do druhé baterie. Ale i to má svá úskalí. Ten alternátor se asi bude při vybitých bateriích přetěžovat. Taky je potřeba koupit dvě STEJNÉ NOVÉ baterie. Jak smícháte jiné, nebo novou se starší, kvůli rozdílným vnitřním odporům, bude jedna druhou vybíjet, nedobíjet a přebíjet. takže efekt dvou baterí se bude výrazně snižovat. Taky se nesmí podcenit dimenzování propojovacích vodičů (pořádný lano, oka

nalisovat a proletovat) . Zapojení je samo paralelně (čevený na červený.....). Při volbě těch bateríí nekoukejte ani tak na kapacitu (Ah) ale startovací proud (DIN/EN v A) čim větší, tím lepší. Dobíjet samozř současně.

No doufám že jsem vás tim neotrávil....

___________________________________________________________________________________________________________

Pozn. ADM ( f.hofstetr )

To freedom - promiň, že jsem se ti vsápal do příspěvku, obvykle to nedělám, ale tvůj příspěvek mi připadá natolik kvalitní, že je třeba ho za takový označit.

Momentálně s kolegou LuHuFordem řešíme grafickou podobu tohoto označení, takže dneska jenom slovně, ale brzy i s obrázkem....

2009-12-05 22:32:17

freedom určitě jsi notrávil el .instalace by mela být ok startér i altík psíš mě zaujalo to z těma baterkama nemyslel jsem na to že dvě rozdílné baterky si spolu nebudou rozumět nemám je stejné a ani nové ale zatím startují altík se nezahříva ani baterky uvidíme co bude dál ale zatím pochybuji že by mi ježíšek nadělil rovnou dvě baterky,bohužel transitek si bude muset zatím zvyknout.čus simi

2009-12-13 06:44:18

Mam taky pridamou 2 baterii v zadu u dveri. R.V 2001. Kosrtu jsem prisrouboval na navareny sroub hned vedle a plus jsem protahl k puvodnimu. Otazku alternatoru jestli bude stihat vubec neres. On ma asi 140 A, takze to stiha uplne v poho.

2009-12-13 21:16:10

Tak tak to je dobře že to altík zvládne,zatím je to v poho ,ja jsem dal baterku na druhý podběh tak jak je ta první originál takže nezavazí, viděl jsem to u kolegy který ji tam měl už tak od výroby.Hlavně že to pomohlo ješě jsem zvědavý na velké mrazy.Čus simi

2010-01-09 22:11:35

Ještě jednu poznámku k druhé baterce. Jeden zápor to má. Když Ti odejde jedna baterie, tak u té druhé máš jen poloviční kapacitu, jelikož druhou polovinu sebere ta vadná. Můj případ mezi svátky.

2010-01-10 22:17:01

Přispěl bych též do této diskuze.

Již léta to mám vyřešené tímto způsobem:

1.Startovací baterie táhne pouze starter 100Ah

2.Trakční baterie táhne zbytek auta 100AH

3.Druhá trakční baterie napájí žrouty proudu ledničku,topení,část osvětlení 240Ah

Vyřešil jsem tím problém,že startovací baterie je vždy 100% nabita a nestane se již,že nenatočím.

Trakční baterie používám proto,že jsou na takovéto vybíjení a nabíjení vlastně stavěny,protože startovací

baterie pokud ji vybíjíme pod 11,5V tak v ní začínají sulface neboli rozpad článků a jde do kopru.

Baterie jsou spojené pouze při dobíjení-rele-ruční odpojovač.Toto je velice důležité pro životnost baterií.

Léty prověřeno a funguje ku spokojenosti.

2010-01-17 23:29:59

Podle mě je to zbytečné. Přijdu k transitu rv. 97, otočím klíčkem počkám až pozhasínaj všechny kontrolky. Otočím na start, netočí ani sekundu, nebo možná sekunda a chytne. Takto to funguje do -20. Pokud jsem ale v létě nechal omylem zaply vnitřní osvětlení, tak sem po třech dnech startoval na kabely. Baterku má 4 MAX - 74 Ah, ten start proud si nepamatuju. ale pokud má někdo zájem zjistím. Kupoval jsem v Ostravě za 2400 Kč.

2010-01-18 11:04:25

No já jsem o variantě dvou baterek zapojených paralelně už tak přemýšlel. Jak bylo řečeno, pod kapotou na druhé straně je pro 2. baterku místa dost a riziko nenanstartování to každopádně zmenší, co bychom si povídali. Ovšem o problému se dvěma bateriema, které jsou rozdílné jsem už taky slyšel. Podobný způsob měla například Tatra 111, která měla kompletně celou elektriku 12V, ovšem startér 24V. Tudíž měla 2 baterie a přepínač, který na startování přepínal baterie do modu serie a po nastarování zpět paralelně. A už tam mě známí říkal, že je problém s tím, mít obě baterky stejné, jak je jedna horší, tak sebou za chvilku veme i tu druhou. A tak se ptám: Dvě rozdílné baterie zapojené paralelně budou rychleji odcházet? Já měl za to, že se mezi nimi vyrovná napětí a tím končí jakýkoliv přesun energie mezi nimi. Při dobíjení si každá v závislosti na svém vnitřním odporu přece veme proudu kolik potřebuje. Zkrátka jsem vždy myslel, že to, co ty baterie odpravuje je odebírání velkého proudu z 2 "seriově" zapojených baterií, kdy každá má jiné hodnoty.

Muže někdo prosím reagovat?

2010-01-18 11:43:50

Vpodstatě máš pravdu, ale může nastat situace, že v jedné baterii vyskratuje jeden článek a přílišné vybití odrovná i druhou baterku.

2010-01-21 19:37:28

Ne,ne,ne.Baterie od sebe je nutno oddělit,protože nastává přelívání proudu z jedné do druhé a pořád dokola

a co přelití tak to cyklus,takže to zkracuje životnost baterek.

Použít relé a mít je sepnuté pouze když alternátor dobíjí ,nebo i ruční odpojovač,taky stačí.

Toliko mé poznatky.

2010-01-21 21:53:19

To je možné, to jsem si neuvědomil. Rele je podle mě lepší.

1. znám svou paměť - zapomína bych to vypínat

2. mám rád automatizovany věci

3. zapojení rele je jednoduchy

2010-01-22 21:16:53

A rele je třeba pořádný já dávam od fy Autoleeds PC4-30 má max 180A

http://www.stualarm.cz/pr...i-druhe-baterie-12v/180a/

2010-01-22 21:46:41

To je přece hovadina.Píšeš,že při nabíjení se propojí paralelně,aby se obě nabíjely=ok.A pak startuješ jen na jednu?Protože jsou od sebe odpojeny?To tam stačí jen jedna-né.Já bych to chápal,že právě při startu se musí propojit paralelně aby daly max proud do starteru.

2010-01-22 21:51:46

A ještě bych po jedné mé nepříjemné příhodě doporučil jednu věc,když jsme u těch baterek.

Voltmetr-digitální.

Třebas tady na Aukru od tohoto borce má Dietze za velmi dobrou cenu.

http://www.aukro.cz/item8...metr_12v_nove_doklad.html

A to protože:

Již je to nějaký rok,co se mě to přihodilo,tak,jako vždy vždy před dovolenou,jelikož jezdívám dost daleko navštěvuji kluky u Forda abych se dozvěděl co odchází aby si to člověk opravil popřípadě koupil.Jelikož jsem se blížil ke 150000km na tacháku tak jsem se ptal speciálně na alternátor,starter a byl jsem ubezpečen-to neřeš až při 300000.Tož dobrá.Dovolená v pohodě bez nejmenších problémů,pak jsem zbytek roku jezdil do práce s jiným autem takže Transit ujel pár km a o vánočních svátkách jsme vyrazili do Podhájské termálky

nahřát trošku tělo.Sebou babičku,ségry děti a v Hodoníně to vyhodilo dětem DVD,tak jsem si říkal,žeto mají

poškrábané,vzali jsme naftu a hurá dál a v Senici mě to začalo nějak blbě blikat,zastavím,vemu měřák

a hned jsem věděl....nedobíjí altík v prrrr.Takže bez světel zpět do Hodonína,k Fordoj,díler jak noha

na skladě ani jeden alternátor,ani rele prostě nic.Teť 20stupňů pod nulou,odtahovku a hurá domů.

Takže mít digitální voltmetr tak bych to zachytil včas a toto se mě nestalo.

Ale ještě to dopadlo dobře,stát se to před pár měsíci na dovolený -byl jsem na Albánských hranicích tak to by byla teprve bomba.

2010-01-22 21:56:31

Však v autě je kontrolka dobíjení ne ?

2010-01-22 22:00:19

misumi.

Startovací baterie pouze starter

Trakční baterie táhne zbytek auta ,tj někde kempuješ,spíš,napájíš topení,svítíš.......

Takže se Ti lehce může stát,že druhou baterii nebo baterie prostě vybiješ,proto ta startovací je oddělená

1.Aby jsi vždy nastartoval

2.Pokud máš v autě víc než jednu baterii tak je dobré je mít od sebe též oddělené aby se mezi sebou netloukly a nesnižoval si tak jejich životnost.Můžeš je spínat přes relé buď automaticky,můžeš si tam udělat možnost ručního sepnutí přes vypínač,klasický bateriák,

  • ----------------------------------------------------------------------------

extremehany-mě se plně nerozsvítila tj ve dne,jestli trošičku žhaví žárovička nebylo vidět nepamatuju si přesně kolik voltů z altíku ještě šlo když jsem přidal plyn tak něco dával ,prostě volty na měřáku při přidání plynu poskočili ale to co dával již nestačilo na pokrytí spotřeby auta takže se baterky pomalu vybíjeli až to dopadlo jak todopadlo.


Odpovědět

1  2  3  4