Fórum - Téma


Akumulátor+S-Max - samovolné vybíjení apod


Fórum S-Max Akumulátor+S-Max - samovolné vybíjení apod

Informace o modelu: Ford S-Max


1  2  3  4  5

2014-05-05 21:26:38

ahoj

po jedne noci jsem rano nenastartoval ::-|::

byli na palave a vse v poradku nejevila slabsi starty atd. (ze zlina a presuny , cca 200km v jednom dnu))

a rano jsme chteli pokracovat na nove mlyny a ejhle nenastartoval jsem (jen cvakani)

tak se podarilo splasit dobrovolnika s autem a pres kabeli to chytlo :mlsny:

a z vyletu bylo prt a hned jsme jeli domu (radeji)

u nas jsem hned zajel do varty (kde jsem baterku kupoval pred trictvrte rokem)

a pan to promeril a zjisti ze kdyz je auto zamkle (v klidu) tak mam velky odber :oops:

ma byt 0,02 a ja mam 0,22 nevite nekdo co by mohlo brat z baterky pri zamklem aute ???

nesetkal se s tim uz nekdo ???

moc dik za kazdou radu

Damián  
Zdeněk
2014-05-05 21:52:40

oggy: Ahoj, to se nedá takto diagnostikovat, to je potřeba změřit. Pročti si toto téma, je tam i návod

http://www.fordclub.eu/fo...select=13727#message13727

2014-05-05 21:58:05

ahoj

pri mereni jsem nameril toto :

po zamknuti --- 0,21A

po 10min. --- 0,12A

a po 30min. --- 0,00A

jen doufam ze mam dobre nastaveny merak (moc se v tom neorientuju :mlsny: )

tak posilam fotku jestli to mam nastavene dobre ???

2014-05-06 06:37:07

oggy: Pro daný účel je měřák nastaven dobře. Citlivější rozsah je zbytečné nastavovat. Takto nastaveným měřákem je třeba změřit proud jednotlivými pojistkami (pojistku vyjmout a místo ní zapojit měřák) a podle toho zjistit, který obvod s jakým číslem pojistky má ten zvýšený odběr. Ale netuším, který obvod by mohl mít takto postupně klesající odběr.

Měření jsi provedl na svorce baterie a nebo na kabelu k pojistkám ?

2014-05-06 08:15:40

ahoj

meril jsem to tak ze jsem odpojil baterku a jedn kolik jsem dal na baterku a druhy na svorku

a prosim te mam projit pojistky v motorovem prostoru nebo v kabine ???

asi radej vsechny

moc dik za rady

jsem z toho fakt nervozni (chcui se na auto stopro spolehnout)

2014-05-06 08:24:55

joo a prosim te jak mam nastavit citlivejsi odber aby me to po 30min neukazalo same nuly ale ten min odber ???

moc dik

2014-05-06 08:36:31

oggy:Stačí to přepínací kolečko precvaknout doprava ;)

2014-05-06 08:45:27

oggy: Citlivější rozsah se nastaví přesunutím kablíku ze zdířky 20A do zdířky mA a přepínač se otočí do polohy 200m. Ale problém je ten, že tak malé proudy, v řádu jednotek miliampér, jsou zanedbatelné jako důvod samovybíjení. Pro samovybíjení jsou kritické až proudy od řádu několika desítek miliampér výš. Takový je třeba součtový odběr imobilizéru, řídicí jednotky centrálu, paměti řídicí jednotky motoru a paměti rádia. Ten odběr je také dobré zjistit přímo na hlavním přívodu k pojistkám, protože se tím vyloučí, že by příčinou mohl být samotný regulátor alternátoru. Pokud bys nastavil citlivější rozsah na měřáku, tak je nebezpečí, že při nějaké chybě měřák odpálíš. Vždycky musíš uvážit, jaký se v obvodu může objevit proud. Můžeš si také spočítat odběr x počet hodin a srovnat si ho s kapacitou baterie. Pokud ani zdaleka nedosahuje kapacity baterie, tak už je většinou špatná baterie. Ještě doplňující otázka - jak stará je baterie ?

2014-05-06 09:07:34

baterku jsem kupoval loni po prazdninach .

takze cca 7-8 mesicu

2014-05-06 09:11:49

oggy: Pak se tedy bez měření odběru přes jednotlivé pojistky se nic nezjistí.

Damián  
Zdeněk
2014-05-06 09:39:23

oggy: Nemusíš měřit každou jednotlivou pojistku zvlášť, ale zapojíš si měřák do série u baterie a potom vyndaváš postupně pojistky a tam kde ti proud klesne je problém. Pokud takto závadu nezjistíš, tak potom musíš měřit odběr proudu u nejištěných obvodů. Dělat to může i přidané audiovizuální zařízení,neoriginální rádio apod.

zapojení multimetru do serie : jeden hrot na minus pól baterie a druhý na ukostřovací kabel a pak teprve rozpojit ukostřovací kabel s minus pólem baterie. Plus pól je samozřejmně připojen.

2014-05-06 10:11:08

moc dik

a prosim te muzu to udelat na plus polu ???

minus mam moc schovany pod oknem a musel bych vytahnout baterku abych se k nemu dostal

dik

Damián  
Zdeněk
2014-05-06 11:52:31

oggy: Nezkoušel jsem to, ale mělo by to být stejné. Takže opatrně.

2014-05-06 12:12:24

jj

moc dik za rady a budu opatrny

2014-05-06 12:35:34

prosim mel bych velkou prozbu na majitele s-maxu ktery by byl ochoten

provest mereni jaky maji odber po zamceni vozu a za jak dlouho spadne skoro na nulu

abych mel s cim porovnavat.

mozna je to v poho ale nemam s cim srovnat

predem moc dik

2014-05-06 17:17:19

oggy: Na to ani nemusí být majitel S-maxu. Na to sdtačí něco málo vědět o elektrice. Mělo by stačit to, co se učí na základní škole ve fyzice. Ale nestačí vědět, že jí není vidět a že kope. To by bylo málo.

m.k
2014-05-09 17:40:17

Ahoj nechci vám brát iluze, ale základka nato nestačí!! Měl jsem úplně stejný problém po třech dnech baterie kaput. Rady vyměň baterii, tahej pojistky jsou super ale k hov..!! Vyměnil jsem baterii, tahal pojistky a odběr neklesl! Dal jsem auto do ford auto in kde hledaly dva dny takže základka na to nestačí!! Nakonec jsem měl špatnou jednotku komfortu prostě neodepínala! I kdybych nato přišel v garáži tak ji sice vyměním ale auto nepojede všechno se musí spárovat, nahrát software, to nejsou auta ale počítače! Jo a ještě něco nikdy si nedávejte auto do ford auto in CHRUDIM!! Sice odstranily odběr ale při párování odpálili řídící jednotku, a chtěli mě jí naúčtovat!! Masakr co se děje a sehnat řídící jednotku do benzínového s-maxe není sranda! Po mých zkušenostech bych ti poradil dej to autoelektrikáři který má dobré reference. Ne do ford auto in většinou jsou tam kluci po škole který se na těch autech učí!

Rico, 2011-06-20 19:30:29 napsal:

Zdravím,

mám Forda SMaxe roky výroby 2007, již podruhé se mi po několika (3-4) dnech neprovozu vybila totálně baterie. Myslím, že je ještě původní, tzn. skoro 4 roky stará. Myslíte, že už je zralá na výměnu, nebo by to mohlo souviset s nějakou elektro závadou?

Je to zřejmě originálka Ford Silver Calcium 80Ah 700A 12V a rád bych věděl zda si mám koupit stejnou, nebo nějakou jinou (silnější), fordíka mám doveženýho z Francie a tam prý nepoznal zimu (resp. sníh), tak nevím jak je zrovna tahle baterie´vhodná do našich podmínek. V zimě jsem s ní celkem žádný problém neměl, auto negarážuji.

Mimochodem, jsem podle místního návodu baterku vymontoval, díky za něj. Jen mě překvapilo několik kůrek chleba pod baterií .. Že by si v servise zadělávali na spolupráci s kunou nebo jiným hlodavcem?!

Díky za každý podnět ..

2015-01-03 12:34:31

rico: prosím ťa kde je návod na demontáž baterky, najak som ho tu nenašiel.

hof  
2015-01-03 13:52:18

developer76: jediný návod na demontáž akumulátoru, který mohl mít Rico na mysli, je tento, jiný tu není, sice je na C-Maxe, ale snad poslouží .......

http://www.fordclub.eu/ms..._posts.php?topic_id=35996

2015-04-29 21:00:59

Pár příspěvků zde již je, ale není zde popsáno řešení, nebo odhalení problému... Můj problém. Auto dobíjí 14,2 V. Včera po dvou dnech dojdu do auta a baterie vybitá. Vzhledem k nejasnému původu baterie, koupil jsem dnes novou.. Ted mám strach, že auto baterii vybíjí samovolně. Po vypnutí motoru se z prostoru pojistek v motorovém prosoru ozývá cvakání. Mám podezření, jestli je to normální. Taky Vám to cvaká?? Jestli mi nějáký posr.. relátko zlikviduje new battery, tak se neznám 2006 Ford S-Max 1.8


Odpovědět

1  2  3  4  5