Fórum - Téma


Akumulátor+S-Max - samovolné vybíjení apod


Fórum S-Max Akumulátor+S-Max - samovolné vybíjení apod

Informace o modelu: Ford S-Max


1  2  3  4  5

m.k
2014-02-12 09:50:44

petrdepo: kabely jsou suchý to sem koukal prohlížel ale je to tak zamotaný že by se ztoho člověk pos. Jo a mám to v garáži kde je tak 19 stupňů takže vlhkost nevím. Auto vlastním 5 měsíců

2014-02-12 19:14:52

m.k: Ještě se vrátím k té pojistce a odběru 60 mA, o kterém píšeš. Při takovém odběru by ale baterka měla vydržet několik týdnů. Na vybití baterky je potřeba větší proud. Řádově několik stovek mA. Budeš muset hledat dál. Pokud neobjevíš další zvýšený odběr přes pojistky, tak potom bude třeba hledat obvod, který se pojistkami nejistí (například některé obvody rádia a podobně). Možná, že by bylo dobré měřit rovnou proud svorkou baterie.

m.k
2014-02-14 19:16:24

tak jsem měřil odběr přímo na baterii a je 0,65A. Měl jsem připojen měřák vytahoval všechny pojistky a relé vpřední,střední a zadní pojistkové skřínky a nic. Kleslo to trošku při vytažení radia centrálu ale na hodnotu 0,01-5 sem se nedostal! A co teď kam to teda teče? neznáte Nějakého auto elektřikáře okolo HK nebo Pardubic? Nebo to mám dát do ford auto in?

2014-02-14 19:32:11

m.k: Já jsem neměl na mysli rádio centrálu, ale autorádio. Zkoušel jsi také odpojit ? To má totiž také jeden přívod, který není jištěný pojistkou.

m.k
2014-02-14 19:37:41

já tahal všechny pojistky! uplně všechny. a pul ampéry by mohlo brát radio?

že by to bralo rádio? proč myslíš?

2014-02-14 20:30:33

m.k: Už to tady na Fóru bylo zmiňované, že to dělal "načnutý" koncový stupeň v autorádiu.

m.k
2014-02-15 21:21:49

tak sem odpojil radio a nic. Žádná změna.

2014-02-16 08:30:38

m.k: Tak to už nezbývá, než zkontrolovat, jestli proud při stopnutém motoru nejde zpět do alternátoru. Jinak nevím, co by ještě mohlo být trvale připojené bez jištění.pojistkami.

2014-02-16 11:26:32

m.k: Ještě doplňující otázka - o kolik se ti změní odběr při zasunutí klíčku do zapalování ? Sice jsi se nezmiňoval, ale nemáš náhodou dodatečně montované denní svícení (ona se někomu občas zblázní ovládací krabička) ?

m.k
2014-02-16 20:22:00

Ne denní svícení nemám. Já už nato ser. asi to někomu dám akorát nevím jestli do ford auto in nebo někam jinám.

2014-02-17 10:18:58

m.k: Ještě můžeš zkusit odpojitn samotný alternátor a znovu změřit odběr z baterie přímo u baterie. Někdo tady psal (to už před delší dobou), že měl vadnou diodu v regulátoru nabíjení.

m.k
2014-02-17 20:49:57

petrdepo: to jsem zkoušel!

m.k
2014-02-25 18:55:50

Tak jenom aby jste věděli už jsem měl auto u elektrikáře a nevěděl teď mám už auto druhý den ve fordu a stále hledaj! Myslíte že to najdou?

2014-02-26 11:54:08

m.k:

Zdravím. Sleduji samozřejmě Vaši konverzaci k tomuto problému, protože se mě velice úzce týká - jen s tím rozdílem že mě to auto neudělá po každém třídenním neježdění, ale jen někdy. Naposledy cca před dvěma měsíci, ale protože jsem nutně potřeboval jet k lékaři tak jsem auto nastartoval kabelama (ty už vozim pod sedadlem) z druhýho vozu, místo abych ho nechal odtáhnout rovnou do Forda, jak jsem vyhrožoval :) :(.

Od té doby již proběhla garanční prohlídka vozu po dvou letech provozu. Zkusil jsem jiný servis - Charouze na Poděbradský (Praha). Zmínil jsem se o problému - proměřili, vytiskli dokonce foto s připojeným měřákem k systému, kdy po cca 30 minutách nečinnosti vozu je na displeji odběr 0,0. Popovídal jsem si tam i s přijímacím technikem, který se tak úplně netváří že by se s tímto problémem ještě nesetkal - nicméně řešení zatím žádné - pochopitelně, když se problém vždy když je auto v servisu neprojeví. Přemýšlím o zakoupení silnější baterie - mám v tom benzín 1,6 a dám tam to co se dává pro naftové motory. Je mi jasné že problém tim asi úplně nevyřeším, ale asi to zkusím. Držím palce "m.k" aby v servisu problém jasně diagnostikovali a doufám že se o výsledek podělí s námi ostatními nešťastníky s Fordama se stejnou nemocí :).

2014-02-26 16:55:54

m.k: Ještě jsem si vzpoměl, že známý před časem měl podobný problém (na jiném autě). Také měřil odběr z baterie a byl podobný. Nakonec ho napadlo sklopit opěradlo zadní sedačky a zjistil, že mu svítí osvětlení kufru. Měl špatný spínač a ten po zavření kufru to osvětlení rozepínal "na heslo", takže někdy osvětlení vypnul a někdy ne.

m.k
2014-02-26 20:55:35

petrdepo: Není to žádný světýlko v kufru ani nikde jinde!! To jsem zkoušel mám v garáži úplnou tmu takže bych to viděl! Mě odběr naměřily teď to hledaj a jsem zvědavej jestli to najdou jestli ne tak nevím co budu dělat s autem který musí jezdit každý den aby se dobyla baterie.

2014-02-27 12:08:17

m.k: Pokud se vyjmou všechny pojistky a relé z patic, pak to musí být něco, co je zapojeno "na tvrdo" bez jištění. Některé věci mají ještě další pojistky (například rádio má na jednom přívbodu ještě pojistku uvnitř). Ale to jsi zkoušel odpojit. Většinou by to v servisu měli podle schémat najít a že by byl svod proudu jenom mezi kabely, to je málo pravděpodobné. V každém případě přeju hodně štěstí a pokud něco najdou, tak dej vědět..

m.k
2014-03-01 20:45:32

petrdepo: takže verdikt maf senzor a řídící jednotka.maf senzor 12 řídící jednotka 35 takže masakr fordům zdar!

m.k
2014-03-02 19:58:45

m.k: jen takoví dotaz co všechno dělá ta řídící jednotka? to je jenom k motoru nebo řídí úplně všechno? Kecá třeba do tempomatu nebo do centrálu okýnek

2014-03-03 08:48:04

m.k: Řídicí jednotka se stará o parametry nastavení a hlídání všech funkcí motoru a o přenos dat do přístrojové desky (tachometr, otáčkoměr) a převod z čidel na palivoměr a teploměr. O ostatní se starají ostatní moduly (centrál, ABS, ASR(TCS), ESP, GEM, imobilizér). Některé čidel těchto dalšíc modulů ale ovlivňují také řídicí jednotku. Například z ASR(TCS).


Odpovědět

1  2  3  4  5