Fórum - Téma


Akumulátor+S-Max - samovolné vybíjení apod


Fórum S-Max Akumulátor+S-Max - samovolné vybíjení apod

Informace o modelu: Ford S-Max


1  2  3  4  5

2013-03-09 18:58:09

UFOUN: Nemas zac. Jsem pouze osobnim sberatelem problemu, ktere ovsem jsem uz zazil na vlastni kuzi. Pripadne klidne pis, jsemk dispozici vsem zde. Ford je ma srdcova zalezitost. Mckelehen.

2013-03-09 20:39:22

Ahoj, jak jsem minule předpokládal, jsem tedy majitelem S-maxe r.v.2010 Problém s vybitým akumulátorem nebyl úplně takový jak jsem zmínil. Auto bylo dovezeno do ford Charouz HK a tam řekli, že na to nemají čas - nevěděli si s tím rady ..... Až do této závady bylo auto servisováno vždy autorizovaným servisem a nikdy problém s elektrikou nebyl. Takže nakonec šikovný autoelektrikář identifikoval velice zajímavou závadu - v originálním a nepoškozeném svazku kabelů vedoucích k řídící jednotce (tuším někam nad lévé přední kolo) byl po proměření jeden, který byl pod izolací (vodič) oslaben tak, že vypověděl službu Nevím kdo vyrábí pro kabelové svazky, ale měl by zlepšit výstupní kontrolu... OK stát se to může. Po natažení nového kabelu je vše OK a auto šlape jak hodinky - doufám, že jsem nic nezakřiknul . . .

2013-03-10 13:54:31

UFOUN: Zdravim, tak to je velmi dobra zprava. Verim a zaroven doufam ze Smaxik bude i nadale slapat jak ma. Takovych elektrikaru vice jako ten co ti to opravil. Mej se a kdyby neco, tak se klidne ozvi. S pozdravem a ridic . Mckelehen - Ford Mondeo 99 1.8TD Ghia.

2013-03-23 09:46:29

Mckelehen:

Tak auto bylo v servisu kde strávilo dva dny a opět nic - žádná závada se neprojevila. Nevím samozřejmě jak dělají diagnostiku ale myslím že by v tomto případě bylo potřeba aby byl vůz připojen k diagnostice nepřetržitě minimálně 24 hod. což silně pochybuji že by udělali - aby jim tam moje auto blokovalo diagnostickou jednotku tak dlouho. Prostě to změřili, dobili akumulátor a mám to zpět. Takže mě nezbývá než čekat až se to stane opět - pak auto snad ani nebudu odemykat a nechám ho tam odvézt odtahovkou.

Zoufalství zatím nepropadám - ale už se to blíží :(.

2013-03-23 16:01:37

daneel: Zdravim te

Mam jen dotaz, zkousel si ty navrhy co jsem ti tu psal? Pokud ano na co jsi prisel? pokud ne, je to samozrejmne tva volba,ale ver ze je to ta nejjednoduzsi vec co muzes udelat a zaroven nejcastejsi vec, ktera je jakozto zavada spojovana se samovolnem vybijeni baterie. Tak napi co a jak.

 petrdepo  
2013-03-24 14:34:21

daneel: Ještě můžeš vyjímat jednotlivé pojistky a místo nich připojit ampérmetr a ten ti napoví, který okruh má tak velký odběr, že by mohl být příčinou samovybíjení. Pokud bys nic neobjevil, mohla by to při rychlém samovybíjení také být načnutá dioda v usměrňovači alternátoru.

2013-04-14 21:59:23

Podobný problém s vybíjením a s pátými dveřmi, ale jiné řešení.Dveře jsem zabouchl a dálkáčem jsem už je neotevřel musel jsem zevnitř odklopit kryt dveří oholit čtyři dráty vedoucí k zámku ,kabelem si dotáhnout plus od baterky a pak škrtat o oholené kabely až jsem našel ten pravý, sice je to trochu prasečina, ale nic jiného mi nezbylo nakonec jsem zjistil že ve svazeku kabelů /cca 20ks/ vedoucí ze střechy auta do pátých dveří je 5 narušených a dva ůplně zlomený to celé spečené do sebe no prostě ůnava materiálu takže to bylo celé zkratované, kabely jsem odizoloval sletoval a vše maká až na světýlko v kufru které nesvítí sice do něj jde plus ale nemá kostru a když jí tam hodím tak svítí nepřetržite, máte někdo podobnou zkušenost????díkes

2013-12-27 20:51:58

Ahoj. Mam S-Max, r.v. 2007, motor 1,8 TDCi. Samovolne sa vybijal, totalne, nepodsvietil ani displej, nevedel sa otvorit. Stihol sa vybit aj za noc. Privolany servis nastartoval a vyhlasil ze bateria totalne prazdna. Najst chybu sa nikdy nepodarilo. Vybitie kvoli svietiacej lampicke nebolo nikdy tak totalne.

Napokon riesenie - updatovali palubny software na novsiu verziu. O tej starej verzii vyhlasili, ze neodpajala palubne spotrebice tak ako mala. Odvtedy (asi 2008-2009, uz nepamatam) to auto nerobi. Bateria zostala slaba, totalne vybitia jej neprospeli, ale uz sa nevybija. Prekvapili ma tolke prispevky, myslel som ze mam sam taky problem, vyzera to na systemovu chybu od vyrobcu.

2014-01-25 10:40:19

Ahoj, taky přispěji svoji zkušeností s S-Maxem. Mám S-Maxe r.v. 2007 a v zimě mi po pár dnech nešlo nastartovat (vybitá baterie). Řešil jsem to nabítím baterie. Pak jsem ale začal uvažovat, že to asi nebude normální stav. V práci máme spec. měřič akumulátoru a ve vyjetém protokolu stálo, že baterie je v pořádku. Nakonec jsem se někde dočetl, že S-Maxy mají el. topení, které, než se zahřeje motor, vytápí automobil. Zkrátka a dobře. Při krátkých jízdách a zapnutém topení nestačí alternátor dobíjet baterii a ta se zkrátka vybíjí. Po této zkušenosti jsem krátké trasy netopil a je po problému

 petrdepo  
2014-01-25 13:25:23

jtbt: Ano, to je také možnost vybíjení (lépe řečeno nedobíjení). Tohle by šlo zjistit měřením napětí baterie při ohřátém motoru. Při zapnutí toho topení a volnoběžných otáčkách zřejmě nebude alternátor dávat dostatečný proud na to, aby udržel baterii nabitou alespoň kolem 14V. Podobné by to bylo třeba i s vytápěním předního skla (které bohudík mívá časové vypnutí) a nebo jiného podobně velkého odběru (například vyhřívání sedaček). Při jízdě po silnici nebo dálnici je to skoro jedno protože alternátor má dost výkonu, ale po městě, kde je často motor na volnoběhu, je to špatné. Na druhou stranu by ale nemělo docházet k vybíjení při odstaveném autě.

m.k
2014-02-05 11:08:32

Ahoj tak se připojuji ke všem kteří za tři dny jen tak tak nastartujou! Myslel jsem že je to baterii koupil jsem novou a dneska to chytlo jen tak tak! Zkusím to přeměřit a uvidím.

 petrdepo  
2014-02-05 22:27:26

m.k: Máš na mysli, že motor málo točí a nebo že dlouho točí než nastartuje ?

m.k
2014-02-06 07:35:43

petrdepo: málo točí. Když jedu každý den tak v poho, ale po tří denní odstávce to je hodně vláčný a to mám novou baterii. S tou starou jsem otočil klíčkem hláška Přední světlomety porucha a starterém to ani nehlo! byla tak vyduduná že se nedokázaly srovnat ani světla. A to mám auto v garáži kde je tak 18 stupnů.

 petrdepo  
2014-02-06 10:46:09

m.k: Potom asi bude dobré zkontrolovat odběr proudu, který teče přes jednotlivé pojistky (v pojistkové skříňce pod palubní deskou i v pojistkové skříňce v motorovém prostoru). Je to asi nejsnadnější způsob hledání. Měřidlo by mělo mít měřicí rozsah alespoň do 10 ampér, což mají běžné multimetry..

m.k
2014-02-06 17:30:36

petrdepo: Takže celkový odběr mě měřák ukazoval0,001 a když jsem zmáčknul odemknutí tak tam skočilo 0,9 to je správně ne? když nastartuju tak měřák i na volnoběh ukazoval 14V.tak nevím

2014-02-06 20:14:34

Doporučuji zkontrolovat svazek kabelů v pátých dveřích /při otevření vlevo nahoře v pryžové chráničce/ v mém případě tam byl svazek narušen a zkratovalo mi to baterii a se sama vybíjela.Svazek jsem opravil a chráničku vymazal vazelínou aby se mohl svazek pohybovat a kabely se nezlomily.

m.k
2014-02-06 22:14:50

no a nato si přišel jak? Mě to asi taky vybíjí něco takového co se projeví jenom někdy? Takový blbý dotaz jak zjistím co mám v autě za alternátor? S-max 2.0 benzín. Je tam stejný jako v naft, Nebo v mondeu?

 petrdepo  
2014-02-07 10:06:12

m.k: To napětí 14V jsi měřil přímo na baterii a jak dlouho po nastartování ? U dnešních kalciových baterií by nabíjecí napětí mělo být kolem 14,5V. Pokud je jen kolem 14V, tak se baterie sice také úplně nabije, ale je třeba počítat s tím, že to bude trvat cca až o 30 minut déle. A to ještě při volnoběhu a zapnutém spotřebiči s velkým odběrem (vyhřívání okna, vyhřívání sedaček a podobně) napětí o několik desetin voltu klesá. V daném případě by asi pomohlo jen nechat vyměnit regulátor nabíjení v alternátoru a nebo počítat s tím prodloužením nabíjení. Na druhou stranu to zase má výhodu, že neodchází žárovky.

m.k
2014-02-12 08:57:33

petrdepo: Ahoj dobíjí to normálně. jiným měřákem to ukazuje 14,5 V nastartováno, když zajedu do garáže vypnu motor tak na aku je 13V 12,6 jak kdy. No a potom už napětí klesá a klesá! Je to pojistka v zadu v kufru a ta odpojuje levé dveře, když ji vytáhnu tak se to nevybíjí je na ní odběr 0.06A na ostatních dveřích je 0 tak a co teď? Co mám dělat teď? Když vytáhnu kabel od zrcátka tak nic když od motoru stahovačky tak to klesne na 0.04A a když od m.centrálu tak ostatní zámky se otevřou takže to vyletí a pak svítí žárovky takže nic nezjistím. Podle mě to vypadá na nějaký kabel ale jak ho najdu?

 petrdepo  
2014-02-12 09:20:37

m.k: Jak jsem pochopil, tak se závada začala projevovat až tehdy, když se začaly solit silnice. Asi ti nezbyde, než zkontrolovat krytí kabelu do dveří a po odebrání tapecírunku vnitřek dveří, jak v nich vypadá elektroinstalace. Mám na mysli, jestli se do elektroinstalace nedostala slaná voda voda a nezpůsobuje svod. Pokud voda vyschne, tak svod může až do dalšího navlhnutí zmizet.


Odpovědět

1  2  3  4  5