Fórum - Téma


Akumulátor+Mondeo-samovolné vybíjení apod


Fórum Mondeo MK II Akumulátor+Mondeo-samovolné vybíjení apod

Informace o modelu: Ford Mondeo MK II


1  2  3

2014-09-20 11:53:13

burix: burixi, nemáš až takovou pravdu, při velkém skoku v kapacitě baterky ji nedokáže do plna nabít altík, zvlášť při krátkejch jízdách a častejch startech a tím krátíš její životnost, protože ji nemáš nabitou jak by měla bejt.

2014-09-20 14:50:23

burix: ahoj no mam tam předni el okna el zrcadka předni i zadno okno vyhřivane ma to klimu to je snad všechno.je ve vybavě ghia

 petrdepo  
2014-09-22 09:29:40

jarema: Veškerá zapnutá elektrická výbava snižuje po startu motoru nabíjecí proud dodávaný do baterie až do okamžiku stoupnutí napětí na úroveňí provozního napětí (cca 14-14,5V). Tím je také maximálně namáhaný řemen alternátoru. Pak už proud do baterie postupně klesá a doba do úplného nabití je nezávislá na kapacitě baterie, ale je závislá jen na tom, jak hluboko byla baterie před tím vybitá (například opakovaným startováním a podobně). Velká kapacita baterie prodlužuje také dobu, po kterou musí alternátor dodávat maximální proud (do dosažení provozního napět).

Také se nesmí zapomínat na to, že baterie se nabíjí i při stálém provozním napětí. Při tom postupně klesá nabíjecí proud. Tento proud se dá zjišťovat jen orientačně jako úbytek napětí na koncích kabelu od alternátoru, který v daném případě funguje jako jakýsi odporový bočník. Napětí na něm se pohybuje v řádu desítek až stovek mV.

2014-09-28 01:13:16

zdarvim měl bych k vam dotaz.da se nějak dolit nebo z kontrolovat kolik je v autobaterii vody?je to bez udržbova auto baterie.slyšel jsem že by to nějak jit mělo ale jak na to to už nevim.nechci baterku poškodit.

2014-09-28 06:48:51

jarema:

Pokud tam nejsou otvory tak to nejde! A taky tam bývá gel. Tak to ani nezkoušej.

2014-09-28 07:17:53

jarema: kdyz je bezudrzbova,tak uz z toho nazvu je jasny ze to nejde prece

 petrdepo  
2014-09-28 08:26:06

jarema: Pokud z baterie nemají kudy unikat výpary, tak se ani nemůže měnit množství elektrolytu. Baterie bez plnicích otvorů mají obal odolnější proti vnitřnímu přetlaku, který se zvyšuje při nabíjení. U baterií s plnicími otvory tyto slouží jen jako přetlakové zátky, ale ani při normálním nabíjení jimi výpary neunikají (pokud nabíjecí napětí nepřekročí provozní napětí v automobilu, jako třeba při nabíjení obyčejnými nabíječkami, které toto napětí neomezují ).

2014-09-28 09:04:36

petrdepo: chtel vedet jen jestli se da dolit,odpoved dostal uz 2x....a ty tu hned vypisujes celou wikipedii o autobateriich

 petrdepo  
2014-09-28 09:09:07

burix: To bylo kvůli tomu, že někteří jsou zvyklí ještě na staré typy baterií, které se dolévaly často. Často také mají staré typy nabíječek, které se na bezůdržbové baterie nehodí kvůli většímu vaření elektrolytu. Potom lidi pokládají takové dotazy častěji.

2014-09-28 10:07:22

petrdepo: ta baterka ma na každe straně jednu dirku pro odvětravani.ja se jen tak zeptal jelikož jsem slyšel že se to da nějak dolit

2014-09-28 11:44:40

jarema: to je jen odvzdusneni aby se ti nenafoukla a nebouchla

2014-09-28 12:47:19

burix: to vim take že to je na odvětrani

2014-09-28 12:53:03

jarema: no ja myslel ze to tema dirkama chces dolivat

2014-09-28 13:48:35

burix:si dělaš srandu!!těma dirkama by dolival jedině nějaky antitalentja se jen ptal jestli tam neni nějaka možnost jak do ty baterky kouknout kolik tam je ty vody po připadě dolejt..

 petrdepo  
2014-09-29 08:25:48

jarema: Dolévat se dají jenom baterie, které mají samostatné víčko na každý jednotlivý článek.

2014-09-29 10:30:18

petrdepo: to vim taky! že se daj dolevat baterie z vičkem to vi každej

 petrdepo  
2014-09-30 08:12:29

jarema: Když to víš, tak proč se ptáš na dolévání baterie ? Když je bzúdržbová, tak nemá smysl se tím zabývat.


Odpovědět

1  2  3