Fórum - Téma


Akumulátor+Mondeo-samovolné vybíjení apod


Fórum Mondeo MK II Akumulátor+Mondeo-samovolné vybíjení apod

Informace o modelu: Ford Mondeo MK II


1  2  3

 petrdepo  
2013-11-25 09:44:46

spizi: Trvalý odběr z baterie by měl mít imobilizér, paměť autorádia, paměť řídicí jednotky motoru, u verze s dálkovým ovládáním jednotka centrálního zamykání. Ještě má malý odběr modul GEM, ve kterém je též obvod časovče směrových světel pro funkci varovného osvětlení a někdy obvod alarmu. V součtu je to ale jen okolo několika desítek miliampér.Jinak by asi nemělo být nic dalšího napájeno. Takže vše ostatní by mělo jít také přes pojistky. Jedny jsou pod palubní deskou a druhé by měly být v panelu relé v motorovém prostoru. Pokud by odběr nezmizel vytahováním pojistek a relé, tak je závada v altrnátoru (například proražená usměrňpvací dioda v usměrňovači). Ale to by bylo vybíjení velmi rychlé a alternátor by byl dost teplý od průchodu vybíjecího proudu. Možná mě někdo další doplní, pokud bych na něco zapoměl. Důvod vybíjení se také dá odhadnout podle doby, za kterou se baterie vybije.

2013-11-25 20:40:06

spizi: stačí kontrolovat okruhy,které jsou napájeny na stálý proud,ostatní okruhy jdou až po zapnutí klíčku.Jaký proud v klidu naměříš? Často se stává, že svítí stále světlo v kufru cca 400 mA.

2013-11-26 19:50:48

petrdepo: Dekuju za radu.....Pravdepodobne si myslim ze to bude ten altik zkusim vymenit a pak uvidim dal. Altik zlobi a myslim ze uz sem psal jak zlobi,jinak baterka pokud je auto v klidu tak asi po 3az 4h je total mrtva nerozsviti ani kontrolky. Dekuji za tip

2013-11-26 19:52:53

jon29: hned o vikendu sem napisu kolik sem nameril v klidu. Dik za tip

 petrdepo  
2013-11-27 17:07:47

spizi: Velikost proudu z baterie v klidu odpovídající době vybití baterie za 3-4 hodiny by odpovídala proudu kolem cca 10 a více Ampér, což je hodně. To je jako například odběr kolem 120W výkonu. Takže měřák si nastav na odpovídající hodnotu abys ho neodpálil. Potom zkus znovu vytahovat pojistky jednu po druhé. Nejlépe podle seznamu pojistek patřících k podobným spotřebičům s odpovídajícím výkonem (pokud tedy máš seznam jištěných obvodů z elektrického schématu nebo z manuálu).

2014-01-17 19:37:07

Zdravim, v poslední dobe sem píšu furt :D další dotaz, bohužel nejsel autoelektrikař ale automechanik. Něco, asi radio, mi žere baterku rano nenastartuju nevíte čim to je dá to radio nějak spravit bo musim vyměnit radio :( je tam original autoradio :)

 petrdepo  
2014-01-18 09:27:57

kowmen: Nejdřív se ujisti, že se skutečně jedná o rádio (což bývá jenom vyjímečně). Stačí z rádia odpojit konektory a máš jistotu (bohužel se ti při tom zakóduje). Podle mne je snadnější nedříve zkusit jednu po druhé vyndavat pojistky a místo nich zapojovat ampérmetr s rozsahem alespoň 10 ampér nebo vyšším. Pokud se baterie vybije přes noc, tak je odběr poměrně značný. Pom je také možné zkusit odpojit alternátor. Chce to zkusit jednu věc po druhé.

Z baterie by měly mít odběr jen 3 (nebo 4) věci. Paměti nastavení a kódu autorádia, imobilizér, paměť řídicí jednotky motoru (u některých vozú centrál pro dálkové ovládání). Ostatní věci jsou spínány pomocí relé a tak by některé muselo být vadné.

Jenom ještě jedna otázka - jak je stará baterka ?

2014-01-18 11:49:54

Baterka je nova, teda rok stara vypojili sme radio a uz dobry nevybilo to baterku do mrte ale byla hodne v cudu

2014-01-18 12:33:26

ted pojedu na barak k rodičum tam zapojim nazpet radio a zkusim za se to vybije bo ne, pokles baterky by mel bejt znat docela dost rychle :( jinak pokud to bude radiem budu holt vytahovat pojistku a kodovat no :( beztak čekam než se mi motor zahřeje :D

 petrdepo  
2014-01-18 15:06:29

kowmen: Hlavně si ssebo nezapomeň vzít nabíječku.

2014-01-18 17:42:27

práve tam ji mam jinak v byte v centru nemam :D no nevim radio jsem zapojil zpet a po hodine a pul to nekleslo a meřil sem to přes spatnou pojistku co sem pak zjisitil večer když sem přijel domu tak sem pro jistotu vyndal pojistku a nic tak sem pak hledal a ona je u adaptivniho tlumneni. takže zejtra to vyzkouzšim znovu ale nezda se mi že by to bylo radiem, menil sem jeste zhavičky potom co sem odpojil radio tak to mozna bylo i tim :D altik je dobrej, a nic jinyho mi to nežere

 petrdepo  
2014-01-18 18:17:43

kowmen: Jenom abys věděl, rádio má 3 přívody +12V (hlavní přívod pro provoz, paměť kódu, přívod podsvícení tlačítek při zapnutých světlech). Některé typy mají ještě plynule proměnný přívod pro automatickou regulaci hlasitosti podle rychlosti.

2014-01-18 18:40:06

aha díky za objasnění tak to jeste asi ted poběžim dolu pro jistotu vyndat i tu druhou pojistku co je tam kdyby to zralo to radio :D zejtra promeřim jeste tu druhou a uvidim v tuhle zimu se mi nechce tuhnout venku v aute, zlatej barak :( bohužel díky moc napísu snad to zjistim už me to nebaví

2014-01-18 19:00:03

kowmen: nejrychleji se to hledá, odpojit jeden pól baterie a mezi ně vložit ampérmetr, klidový proud má být 10 až 30 mA , pokud je větší je někde únik, pozor vypnout světlo v kabině, a pak tahat pojistky až odběr zmizí, stačí vytahovat pojistky na kterých je v klidu napětí.

2014-09-17 18:09:18

ahoj lidi.potřeboval bych poradit.jakou autobaterii dat na mondeo mk2 1.8 benzin.myslim tim kolik by měla mit amper hodin?

2014-09-17 19:06:10

jarema:

Stačí do tvého Mondea 55Ah. Myslim že jí tam dávají i originál. Měl jsem ji ve svém Mondeu 1.8 také.

2014-09-17 19:23:11

tomenzino:

2014-09-20 11:17:56

tomenzino: ahoj.a když ta baterka bude silnějši třeba 60 ah nebo 66 ah atd bude to vadit?

2014-09-20 11:48:10

jarema: jde o to o kolik by byla silnější. Pak to totiž taky nedělá dobrotu, protože se to nedokáže dobíjet a tím ji odpálíš.

2014-09-20 11:48:10

jarema: nebude...muzes dat i 80ah a vadit to nebude...nejdulezitejsi je ale startovaci proud...cim vyssi tim lepsi...pokud mas auto cely v elektrice tzn. vsechna okna,vyhrivani zadniho a pr okna,proste full vybava tak by byla lepsi treba 75ah...ale jestli to mas v zakladu a nemas tam tolik elektriny tak staci i tech 60ah,vetsi by bylo asi i zbytecny...


Odpovědět

1  2  3