Fórum - Téma


Akumulátor+Mondeo-jaký zvolit pro MK I a II, 1.8


Fórum Mondeo MK I Akumulátor+Mondeo-jaký zvolit pro MK I a II, 1.8

Informace o modelu: Ford Mondeo MK I



2008-09-23 10:10:58

Ahoj, netusite jaka ma byt sprava kapacita baterie pro 1.8 motor v MK1 ? Potrebuji ji vymenit a nevim jestli staci 55Ah, nebo je lepsi 60-62Ah. Diky.

2008-09-23 12:59:49

Použil bych tu silnější, je to v toleranci doporučených akumulátorú od Forda,tak by neměl být problém s dobíjením a v zimě se to může hodit !

2008-09-23 14:28:20

A vis jaka je tedy standardni doporucena pro tohle auto ? Dneska jsem ho koupil.. a ta co tam je vypada sice nove ale netoci s motorem, takze strasne spatne startuje. Je asi blba, nebo jen totalne vybita, ale ani po hodine jezdeni se nedobila na nastartovani.

2008-09-23 14:54:53

Viz nabídka Forda je to 60 Ah

http://katalog.fordorigin...cz/index.php?katalog=1398

2008-10-12 16:36:54

Ahoj, já tam měl standartně 52 a dal jsem tam 62. Nemám problém.

2009-01-09 21:17:31

Ahoj, mě po celkem dlouhé životnosti (cca5,5 roku) vypekla jednou takhle zkraje zimy baterka 62Ah ,která vždy doma točila v pohodě ale v garáži . Mimo, nic moc a jak potom spadne napětí pod 9 voltů, přejedou stěrače ,odskočí starter a je hotovo .Pak zbyde jen vzít kabely a skusit ochotného kolegu o šťávu. Proto jsem si ve Vartě objednal kapku silnější 12V/72Ah . Altík stíhá i při dnešním stálém svícení v klidu dobíjet . Rozhodně dnešní mrazy mě nepřekvapí.

2009-01-26 21:54:20

Souhlas, mám Mondeo MKIII 2,0 benzín z dovozu z DEU a byla tam jen 40Ah a to se mi zdá málo. Když byly ty mrazy, tak jsem sotva nastartoval. K tomu pak člověk pusí výhřev skel, stěrače, topení atd. a nějak nestíhaly pomalu otáčky. Dneska jsem koupil Vartu Blue Dynamic 72Ah (přesně tu co má Fanouš na obrázku) a tak jsem zvědav. Montáž provedu v následujících dnech. Zvolil jsem radši taky silnější, než je doporučení, prý při -20 st.C má baterie pouze poloviční kapacitu, tak jsem se radši pojistil. Byl to sice ranec, ale co bych pro svoje milované mondeo neudělal

2009-01-27 08:27:34

Taky radši vždy dávám silnější akumulátor, ale zas se to nesmí přehnat, trpí pak alternátor a řemen.

Ještě jedna rada, když kupujete nový nabitý akumulátor, je třeba ho nechat alespoň 10h na nabíječce na slabý proud, než ho dáte do auta. Nové akumulátory jsou sice sformované a nabité, ale skladováním se vybijí, a žádný prodejce vám neřekne jak dlouho ležely skladem. Slabým proudem myslím míň než desetinu poloviny zkratového proudu akumulátoru

2009-01-27 14:58:05

myslím, že já to mám bez starostí. Přede mnou to prodejce odzkoušel a provedl zátěžový test, který simuluje startování a poté změřil zbytkové napětí. Vše naprosto ok.

2009-01-27 17:23:42

Tak jsem ji tam zadělal a v poho. U tý příležitosti, při prvním nastartování se ručičky krásně protočily do maxima To se mi tak líbí, že bych byl schopný kvůli tomu odpojit baterku znovu No a někde jsem tu četl, jak správně rozhýbat auto po dočasném odpojení aku. Tak jsem tak učinil. Kolega mi u té příležitosti tvrdil, že řídící jednotka je schopná se přizpůsobit jízdnímu stylu. Prej když to po znovuzapojení pořádně protáhnu, řídící jednotka si to zapamatuje a auto bude prostě rychlejší, živější. Ovšem víc si vezme na spotřebě. Co je na tom pravdy???

2009-01-27 17:34:30

já tam mám 60 Ah a samolepku Ford Silver Calcium, vždycky nastartuju i když baterka dost přesluhuje. před zimou jsem kontroloval hladinky a bylo vše ok.

2010-03-30 15:40:51

zdar lidi, mám menší problém s baterkou u 1,8 mk3 mondeo 2001, původní tam byla asi 44 dal jsem tam 80 která tam akorát sedla ale po zapojení v autě něco cvaká a nejde nastartovat, čím to bude. se silnější batekou jsem nikdy problémy neměl

2010-03-30 15:45:03

To Křov: Tak to ti nejspíš nezapadá pastorek statéru.

2010-03-30 17:11:25

To by byla hodně velká náhoda,že by se výměnou akumulátoru porouchal startér

Spíš bych zkontroloval pečlivě všechny kabely jestly jsou dobře zapojený a mají správný kontakt ,kostru k motoru a tak.

A co akumulátor je nabitej,i novej může bejt mrtvej

2012-01-24 15:24:55

"...skladováním se vybijí, a žádný prodejce vám neřekne..."

To je pravda ale dobrý prodejce řekne. Kolega si před 8 lety kupoval v bazaru Mondeo Mk1 - 1.6 r.95

K tomu si jinde koupil 72Ah baterii. Prodavač mu řek, že je bezúdržbová a nabitá. Dal jí do vozu a má ji tam dodnes. Když jsem se ho ptal, kdy ji naposledy nabíjel a jak, jen se pousmál a řek, že je bezúdržbová.

Já mám Mondeo 1.6 r.99, mám tam Ford Silver Calcium 52Ah.

Budu asi brzy potřebovat novou (02/07 - vyraženo na pólu) a měl jsem strach tam dát silnější, kvůli krátkým cestám do práce ale asi to ničemu nevadí a i silnější bat. se dobije.

Jak jsem zjistil, že není v pořádku? Změřil jsem jí a měla po dojetí 12,7V, po dvou dnech stání 12.4V a točila s motorem jako čert, tedy žádné příznaky až na těch 12,4V.

Na chytrý nabíječce (4Load Charge Box) byla nabitá za 20min. a to mi bylo podezřelé*.

Hustoměr odhalil, že už na tom není tak dobře, hladina na hranici červeného pole.

Po nabití na max. a regeneračním režimu byla hladina uprostřed bílého pole, napětí 13,4V.

Ještě napíšu, jak si bat. vede a jaký typ baterie koupil kolega, před 8 lety.

*K tomu, co je podezřelé...

Teď jsem dostal "do parády" baterii od kolegy Varta 12V/ 340A/ 70Ah

Zatím pátrám, co je to za typ ale asi klasický Pb.

Hodnota nebo typ na krabici: 1j0915105ae

U jednoho článku má tu zelenou kuličku v kleci, na "špejli".

Připojil jsem jí na chytrou nabíječku a byla nabitá snad do minuty. Proč ne, měla asi 12,66V a hustoměr na horní hranici zeleného pole. Poslední nabíjení listopad 2011 a celkem rok nepoužívaná.

Takže nabíjení (nějaký jiný režim než udržovací) se prostě nespustí.

Ještě jedna věc. Bylo by dobré, kdyby někdo našel a dal odkaz, na nějaké postupy nabíjení, zejména s novými typy nabíječek, protože, jak jsem zjistil, nejsou vůbec stejné nebo jsou jen uvedeny velmi povrchně s ohledem na bezpečnost. Například věta z návodu: "Když svítí kontrolka pro udržovací nabíjení, znamená to, že akumulátor je plně nabitý", jak jsem popsal předchozí dva případy, může být nebo nemusí být pravda.


Odpovědět