Fórum - Téma


Akumulátor+Galaxy-samovybíjení apod


Fórum Galaxy III Akumulátor+Galaxy-samovybíjení apod

Informace o modelu: Ford Galaxy III



2016-01-17 14:32:15

Ahoj

Potřebuji se poradit proč se mi asi tak může samovybíjet akumulátor. I po delší cestě po vypnutí motoru se mi vypne po 3 minutách rádio auto si stěžuje na nízké napětí akumulátoru. Baterie je ok tzn n po nabití drží proud i na zátěžovém testu.

Díky Galaxy 2011

2016-01-17 14:45:21

michajlicenko: *357 *http://www.fordclub.eu/fo...ybijeni-apod-37515?kols=4

2016-01-17 17:25:23

michajlicenko: Je třeba měřit proud jednotlivými pojistkami. Pokud se nic nenajde, tak zbývá jenom autorádio, které na některých přívodech nemá pojistky. Pokud v něm odejde koncový zesilovač kvůli přehřátí, tak to asi nepoznáš. To se občas stává "huličům", protože když se v zimě v autě topí, tak je rádio ohřívané ještě i od topení.

2016-01-19 10:55:58

Tak odbě tam žádnej asi není. Nastartuju kdykoli. Zkoušel jsem baterku dobít a jet bez jakékoli spotřeby proudu. Po hodině to skočilo do nouzáku a kvůli vybité baterce. Při měření v servise mi řekli že to dobíjí ale asi moc 14,9 při spuštění spotřebičů ale že neví... Tak jedu do jinýho servisu ford,jejichž elektrikkář je prej dobrej. Ach jo...

2016-01-19 11:31:02

michajlicenko: nech si zkontrolovat El. Instalaci. A ŘJ, stávalo se třeba u Kuga že zůstávala seklá a vytloukalo to baterku.

2016-01-19 13:46:44

povadi: aha myslíš jako kabeláž motoru a řídící jednotku motoru?

2016-01-19 17:05:41

michajlicenko: ano, přesně tak, ale dobré by bylo udělt kompletní diagnostiku všech akčních členů...

2016-01-29 17:48:18

Nové informace:

akumulátor se vybíjí jen při nastartovaném motoru a všechno normálně běží.Alternátor dobíjí dobře ale nevim teda kam...

Do nouzáku to padalo kvůli senzoru abs. Ted řešim tohle... Je to normálně provozuschopné,ale jak vypnu motor,tak se mi na displeji objeví vysoké nízké napětí baterie a vypne se rádio obojí zároven cca po 3.minutách.

V servisu zkusí objednat originál baterii a kdyby to nebylo tim,tak přijede specialista od fordu.

Moje baterka je ok stará 1,5roku silver bosch 5hvězd.

To jsem nato zvědavej.Jakmile nic neukáže diagnostika,tak jsou obyč mechanici v koncích.

2016-01-30 08:51:51

michajlicenko: Asi budeš muset zkontrolovat proud pojistkami v obvodech, kreré jsou sepnuté při zapnutém zapalování. Ale spíš bych to viděl na vadnou regulaci alternátoru nebo alternátor, protože sice dobíjí, ale příliš malým proudem (jako když je málo nabuzený) a proto nestačí pokrýt spotřebu obvodů a napětí klesá. Nejlépe by bylo, kdybys zkontroloval voltmetrem napětí na všech svorkách alternátoru (hlavně na svorce buzení).

2016-02-03 18:06:20

Vrátilo se nám konečně auto ze servisu.

Ohledně toho vybíjení mi tvrdí,že to je kvůli tomu,že tam nemám originál baterii ford...

Mám tam totiž bosch S5.Samozřejmě jsem si tu originál,kterou kvůli mně objednali nekoupil.

Domluvil jsem se s nima žepočkám až jak se vyjádří v prodejně,kde jsem kupoval tu boschku,s tím že mě ubezpečovali že v mém autě s přehledem může být.

Takže ve fordu tu svou vyndali a vrátili mi tam moji. Hned jsem teda zkusil,zda se problém objeví znovu a ejhle,neobjevil.

Nechal jsem auto běžet víc jak hodinu,pak vypl motor a očekával,že se opět po třech minutách rozsvítí hlášení o nízkém naptětí a vypne se rádio. Nestalo se ale ani jedno. Seděl jsem v tom půl hodiny a rádio pořád hrálo a hlášení taky nikde.

Asi má galaxy nějakou samoopravovací schopnost

No uvidíme co bude dál až to bude opět v každodenním provozu

Edit ..... 2016-02-07 14:07:03

Ahoj

Tak zatím doufám vše vyřešeno regenerací a zplynováním a dobitím bazterie u odborníka na 100%

Byla vybitá ny 25% kapacity a dobíjela se 5,5A cca 30hodin. Po poradě s elektrikářem co baterii dobíjel a zároven pak kontroloval dobíjení z altíku jsem si pořídil multimetr a konroluji na kolik je dobitá v odstupu cca 5hodin když je namontovaná v autě. Měřil jsem i odběr usnutého auta a je to 50mA. Je to v pořádku?

Jinak jsem si ofotil tabulku v níž stojí procenta dobití př naměřeném napětí. Přkládám níže

100%.......více než 12,6 voltu

75%.......12,4-12,51 voltu

50%......12,24-12,4 voltu

25%......11,88-12,18 voltu

0%........méně než 11,88 voltu

Upozornil mě taky,že musim napětí na baterii měřit při usnutym autě.

Řekl mi taky,že se to vybíjí proto,že při kratších každodenních trasách auto při zapnutých spotřebičích nestihne baterii dobít

a je nejlepší ji 1krát za měsíc plně dobít nabíječkou

No uvidíme

2016-02-07 16:24:18

michajlicenko: V literatuře se uvádí, že po studeném startu (při teplotě pod 0 stupňů) je třeba buď ujet cca 30 km nebo nechat motor běžet cca 30 minut, aby se baterie stačila dobít. To proto, že po startu sice nabíjí alternátor velkým proudem, ale po nárůstu napětí baterie ke 14,5 Voltu jeho dobíjecí proud rychle klesá. Pochopitelně je to závislé na venkovní teplotě. Se zvyšující se teplotou se doba zkracuje. Také je třeba počítat s tím, aby doba nabíjení byla úměrná k době, kdy vůz nejezdil. Podle mých zkušeností baterie ve voze, který v zimě nejezdí, vydrží (po předchozím plném nabití) cca 3-4 týdny a pak je třeba ji dobít. To proto, že i v klidu má několik trvalých drobných odběrů (například imobilizér, paměť řídicí jednotky, paměť autorádia a podobně). Ty po 4 týdnech můžou z baterie odčerpat i více než polovinu kapacity. Potom při startu dochází ke komplikacím s elektronikou.

2016-03-31 21:16:57

petrdepo: Máš pravdu Petrdepo,

Problém je nakonec v alternátoru.Nechal jsem si ho proměřit kolik dává na volnoběh proudu a kolik potřebuje auto.

Výsledek je,že altík dává 120A ale auto potřebuje 130.Musel jsem kvůli tomu ke schopný elektikářům,poněvadž ve fordu mi po týdnu průzkumu sdělili,že si mám koupit baterii ford. (to auto má asi nějaký očíčko,který si na ní přečte ford a pak funguje,nebo nevim jak to mysleli)

Každopádně ted je problém s tím,že u ford fišer tožim mi i přesto,že jsem jim říkal asi před půl rokem,když altík nedobíjel at ho uplatní na ford protect 12,neudělali tak. Potom z mě neznámého důvodu vyměnili diodový můstek za nějž jsem musel zaplatit.

Podotýkám,že kdyby ho uplatnili na ford protect 12,teda celý altík,neplatil bych nic a hlavně by mi fungoval.

Takhle jsem se musel dopracovat k příčině současného problému jinde než ve fordu. Za to jsem opět zaplatil 1500kč.

Dal jsem auto do opravy s novou informací do jiného ford servisu. Tam mi sdělili,že poněvadž můstek,který vyměnili u Fišera není originální díl a proto nemohou celý altík poslat jako vadný díl na záruku.

Ted mi asi nezbyde nic jiného,než opět jet s vozem k Fišerovi a domluvit se s ním at to nějak uplatní,nebo at tu opravu zaplatí sám. Celá tahle sranda mě už stála ca 5000 a nic není opraveno.

K FIŠEROVI RADÍM NEJEZDIT....

Dám ještě vědět jak to dopadlo.

Zati čau...

2016-04-02 07:11:42

michajlicenko: Problém bude někde jinde, protože síť v autě ani zdaleka nemá spotřebu proudu 120A. A to ani kdybys zapnul vyhřívání skel a sedaček. Spíš je problém s tím, že po nastartování baterie není dobíjená dostatečně dlouho, aby se stačila nabít do 100% (tak, jak jsem psal v předchozím příspěvku). Bohužel řada lidí neví o tom, že start naftového motoru odebere z baterie víc energie než u benzínového motoru, protože má startér větší odběr proudu a start trvá o něco déle (například žhavení). Proto jsou naftové motory málo vhodné pro krátké jízdy pod 20km nebo alespoň cca 30 minut běhu motoru. Po nastartování sice napětí poměrně rychle vystoupá na těch cca 14,5V, ale nabíjecí proud klesne až o mnoho později a teprve pak je baterie nabitá. Samovybíjení způsobuje vadný některý spotřebič (což se zjistí měřením proudu pojistkami) a nebo vadný diodový můstek v alternátoru (proražená dioda).


Odpovědět