Fórum - Téma


Brzdy_Mondeo III-ABS-ESP


Fórum Mondeo MK III Brzdy_Mondeo III-ABS-ESP

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Mondeo MK III  |  Naše vozidla


1  2  3

2015-04-21 06:44:41

mchodura: Nasel jsem to na strankach slick99shop.blogspot.com Ma tam spoustu zajimavych veci i na dalsi fordy. Komunikace s nim pak probiha v anglictine pres chat Olx.ro. A plati se PayPalem, vyhradne...

2015-09-27 11:53:40

kacer.donald:

S touhle závadou jsem se až do tohoto pátku trápil rok a půl. U mě se to projevovalo docela záhadně: po různě dlouhé době se rozsvítila kontrolka ESP a vypínač ESP přestal reagovat. Někdy se k tomu na pár vteřin rozsvítila i kontrolka ABS. Zcela nepravidelně se následně stalo to, že se rozsvítily všechny kontrolky na přístrojové desce, otáčkoměr a tachometr spadly na nulu a displaye na nich ukazovaly jenom pomlčky. Po pár vteřinách to někdy samo naběhlo zpátky, ale ESP svítilo dál. Pokud to nenaběhlo, musel jsem vypnout a zapnout zapalování, pak to naběhlo, ESP však nezhaslo. Myslel jsem, že to bude třeba nějakým relé, nebo kontaktem v multikonektorech v pojistkových skříňkách - všechno rozebráno, prostříkáno, relé přehozena mezi sebou (je jich tam spousta stejných) - nic. Závada trvala.

Vypozoroval jsem, že doba než se rozsvítí ESP je asi závislá na teplotě - v chladnu třeba až po 15 minutách, v letních horkých dnech do 5 minut. Diagnostika ve Fordu neukázala nic. Prolezl jsem všelijaká fóra a rozhodl jsem se řešit to sám, bez vyděračů v servisech. 21 let jsem pracoval jako autoelektrikář a tudíž se nebojím hrabat se v útrobách aut.

Začal jsem konektorem na čidle, po vystříkání čističem kontaktů následovala zkušební jízda, už jsem se radoval, že to pomohlo, ale po 20 minutách opět svítila kontrolka ESP. Trvalo to déle proto, že jsem nechal odmontované kryty tunelu a ta debilní krabička se tudíž lépe chladila. Při následné demontáži bylo čidlo teplé, ne však horké.

V internetovém polském bazaru: http://bazar.automedik.cz...AMD2490030505/ford/mondeo jsem našel čidlo (u Forda i všude jinde za cca 14.000,- Kč). Protože se mi nechtělo čekat a riskovat další zdržování a obstrukce při případné reklamaci a výměně za jiný kus, zavolal jsem na vrakoviště Ford v Běchovicích a dohodli jsme se na tisícovce. Ochotný pán přinesl čidlo, já jsem ho pověsil na kabely a - nic. Kontrolka nezhasla. Pan mechanik z vrakoviště přinesl čidlo jiné a kontrolka zhasla.

Čidlo jsem přišrouboval, zadekloval všemi kryty a vyrazil na cestu. VŠECHNO FUNGUJE NORMÁLNĚ! Ujel jsem 156 km v kuse a kontrolka je zhasnutá, spínač ESP funguje normálně, ESP pracuje (zkouška s jedním kolem na trávě, druhým na asfaltu).

Problém s kontrolkami na palubce zmizel (předtím se to stalo taky třeba 5x během půlhodinové jízdy).

Není potřeba nic nastavovat, resetovat řídící jednotku, ba ani odpojovat baterku. Čidlo je pod proudem pouze při zapnutém klíčku, poblíž něho žádných trvalých 12V není (nejblíže až v rádiu nebo v zapalovači cigaret).

Přikládám link na workshop s rozkresem úkonů při výměně čidla.

http://workshop-manuals.c...allation/yaw_rate_sensor/

 petrdepo  
2015-09-27 21:01:24

moskyt: Bohužel, tohle se s elektronikou občas stává. Buď je to tím, že výrobce použije součástky, u kterých se stárnutím mění jejich hodnoty (na to jsou citlivé kondenzátory) a nebo použije součástky, u kterých jsou jejich výkonové rezervy nízké (polovodiče). U těch se pak může projevit tepelná závislost. Také pouzdra modulů jsou citlivé na průnik vlhkosti, která při netěsnosti může způsobit korozi. Ale pravou příčinu bys poznal až po otevření a proměření modulu.

2015-09-28 18:51:47

petrdepo: To je mi jasné, kondenzátory (zejména elyty) věkem odcházejí. Spíš se pozastavuji nad vražednou cenou modulu - ten nefunkční jsem rozebral - jsou tam dvě destičky s plošnými spoji - na jedné je kondenzátor, na druhé dva integrované obvody, pod tím vším je kovová krabička, ve které se pohybuje jakési závažíčko. Kdyby byly k tomuto zázraku techniky ekvivalentně naceněny kupříkladu počítače, telefony nebo digitální foťáky, jejich cena by šla do stovek tisíc. Dále mě zaráží, že dva ze tří mnou dotázaných servisů nebyly schopny určit, kde se tento poklad v autě nachází. Třetí servis uspěl proto, že tam pracuje syn mého známého a ten to vyhledal ve workshopu. Je mi upřímně líto všech, kteří jsou z jakýchkoliv důvodů nuceni veškeré závady na autě řešit v servisech. Zdá se, že zcela vymizeli automechanici opraváři a byli nahrazeni měniči dílů a modulů.

 petrdepo  
2015-09-29 08:21:49

moskyt: Na internetu jsem našel stránku s obrázkem, kde fordy mají umístěny různé moduly. Tento modul by měl být u sedačky spolujezdce poblíž pravého B sloupku.. Bohužel odkaz se nedá vložit, protože jde o konkurenční Webové stránky.

2017-01-12 17:12:28

Dobry vecer fordaci potrebuji radu ohledne brzd ABS co presne znamena chybovi kod C1300 predem moc dik za odpovedi

 petrdepo  
2017-01-12 18:59:19

pavel111: Podle internetu se jedná o poruchu čerpadla ABS.

2017-01-12 19:11:22

petrdepo: dekuji to jsem pochopil ja jsem jenom myslel jesty to nemuze bejt jemom nejake rele a podobne

 petrdepo  
2017-01-14 08:02:42

pavel111: Spíš to bývá nízký tlak čerpadla.

2017-05-08 12:23:34

Kontrolka ESP + svítící brzdové světlo .. Zdravím Fordáci mám takový problém už dvakrát se mě rozsvítila kontrolka ESP tlačítko ESP pak nereagovalo po vypnutí motoru zhasla. Pak po ujetí pár km se zase rozsvítila. Včera jsem navíc zjistil že pokud rožnu světla tak se mě navíc rožnou brzdovky a svítí. Když mám světla zhaslá brzdovky nesvítí. Nevíte někdo čím by to mohlo být. Jinak auto je Mondeo mk 3 2,0 Tdci r.v.2005 Díky za každou radu

2017-05-08 17:32:53

Me taky nereaguje tlacitko ale kontrolk neblika nastesti

2017-05-08 18:35:48

janzita90: mě hlavně rozčiluje to svítící brzdové světlo potřeboval bych to co nejrychleji vyřešit ale vůbec nevím jakým směrem se ubýrat

2017-05-08 19:22:36

peca: prvně bych zkontroloval spínač u brzdového pedálu.

2017-05-08 19:54:02

fredd46: myslíš že by byl špatnej nebo třeba proklepanej drát? Rozsvítí se to je když rožnu světla jinak to nesvítí ta brzdovka.

2017-05-08 20:20:40

peca: aha, tak to spínačem asi nebude. Prošel bych tedy kabelový svazek, jestli se ti to někde nespojilo. Předpokládám, že to obojí povede levým prahem. Teoreticky by to mohlo vadit i tomu ESP, protože snímá brzdový pedál.

2017-05-08 21:05:12

fredd46: ještě jsem tady četl něco o čidle ESP myslíš že stím by to spojitost mít nemohlo?


Odpovědět

1  2  3