Fórum - Téma


ABS+Mondeo-závady,výměny snímačů apod.


Fórum Mondeo MK III ABS+Mondeo-závady,výměny snímačů apod.

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3

2015-04-21 06:44:41

mchodura: Nasel jsem to na strankach slick99shop.blogspot.com Ma tam spoustu zajimavych veci i na dalsi fordy. Komunikace s nim pak probiha v anglictine pres chat Olx.ro. A plati se PayPalem, vyhradne...

2015-09-27 11:53:40

kacer.donald:

S touhle závadou jsem se až do tohoto pátku trápil rok a půl. U mě se to projevovalo docela záhadně: po různě dlouhé době se rozsvítila kontrolka ESP a vypínač ESP přestal reagovat. Někdy se k tomu na pár vteřin rozsvítila i kontrolka ABS. Zcela nepravidelně se následně stalo to, že se rozsvítily všechny kontrolky na přístrojové desce, otáčkoměr a tachometr spadly na nulu a displaye na nich ukazovaly jenom pomlčky. Po pár vteřinách to někdy samo naběhlo zpátky, ale ESP svítilo dál. Pokud to nenaběhlo, musel jsem vypnout a zapnout zapalování, pak to naběhlo, ESP však nezhaslo. Myslel jsem, že to bude třeba nějakým relé, nebo kontaktem v multikonektorech v pojistkových skříňkách - všechno rozebráno, prostříkáno, relé přehozena mezi sebou (je jich tam spousta stejných) - nic. Závada trvala.

Vypozoroval jsem, že doba než se rozsvítí ESP je asi závislá na teplotě - v chladnu třeba až po 15 minutách, v letních horkých dnech do 5 minut. Diagnostika ve Fordu neukázala nic. Prolezl jsem všelijaká fóra a rozhodl jsem se řešit to sám, bez vyděračů v servisech. 21 let jsem pracoval jako autoelektrikář a tudíž se nebojím hrabat se v útrobách aut.

Začal jsem konektorem na čidle, po vystříkání čističem kontaktů následovala zkušební jízda, už jsem se radoval, že to pomohlo, ale po 20 minutách opět svítila kontrolka ESP. Trvalo to déle proto, že jsem nechal odmontované kryty tunelu a ta debilní krabička se tudíž lépe chladila. Při následné demontáži bylo čidlo teplé, ne však horké.

V internetovém polském bazaru: http://bazar.automedik.cz...AMD2490030505/ford/mondeo jsem našel čidlo (u Forda i všude jinde za cca 14.000,- Kč). Protože se mi nechtělo čekat a riskovat další zdržování a obstrukce při případné reklamaci a výměně za jiný kus, zavolal jsem na vrakoviště Ford v Běchovicích a dohodli jsme se na tisícovce. Ochotný pán přinesl čidlo, já jsem ho pověsil na kabely a - nic. Kontrolka nezhasla. Pan mechanik z vrakoviště přinesl čidlo jiné a kontrolka zhasla.

Čidlo jsem přišrouboval, zadekloval všemi kryty a vyrazil na cestu. VŠECHNO FUNGUJE NORMÁLNĚ! Ujel jsem 156 km v kuse a kontrolka je zhasnutá, spínač ESP funguje normálně, ESP pracuje (zkouška s jedním kolem na trávě, druhým na asfaltu).

Problém s kontrolkami na palubce zmizel (předtím se to stalo taky třeba 5x během půlhodinové jízdy).

Není potřeba nic nastavovat, resetovat řídící jednotku, ba ani odpojovat baterku. Čidlo je pod proudem pouze při zapnutém klíčku, poblíž něho žádných trvalých 12V není (nejblíže až v rádiu nebo v zapalovači cigaret).

Přikládám link na workshop s rozkresem úkonů při výměně čidla.

http://workshop-manuals.c...allation/yaw_rate_sensor/

2015-09-27 21:01:24

moskyt: Bohužel, tohle se s elektronikou občas stává. Buď je to tím, že výrobce použije součástky, u kterých se stárnutím mění jejich hodnoty (na to jsou citlivé kondenzátory) a nebo použije součástky, u kterých jsou jejich výkonové rezervy nízké (polovodiče). U těch se pak může projevit tepelná závislost. Také pouzdra modulů jsou citlivé na průnik vlhkosti, která při netěsnosti může způsobit korozi. Ale pravou příčinu bys poznal až po otevření a proměření modulu.

petrdepo, 2015-09-27 21:01:24 napsal:

moskyt: Bohužel, tohle se s elektronikou občas stává. Buď je to tím, že výrobce použije součástky, u kterých se stárnutím mění jejich hodnoty (na to jsou citlivé kondenzátory) a nebo použije součástky, u kterých jsou jejich výkonové rezervy nízké (polovodiče). U těch se pak může projevit tepelná závislost. Také pouzdra modulů jsou citlivé na průnik vlhkosti, která při netěsnosti může způsobit korozi. Ale pravou příčinu bys poznal až po otevření a proměření modulu.

2015-09-28 18:51:47

petrdepo: To je mi jasné, kondenzátory (zejména elyty) věkem odcházejí. Spíš se pozastavuji nad vražednou cenou modulu - ten nefunkční jsem rozebral - jsou tam dvě destičky s plošnými spoji - na jedné je kondenzátor, na druhé dva integrované obvody, pod tím vším je kovová krabička, ve které se pohybuje jakési závažíčko. Kdyby byly k tomuto zázraku techniky ekvivalentně naceněny kupříkladu počítače, telefony nebo digitální foťáky, jejich cena by šla do stovek tisíc. Dále mě zaráží, že dva ze tří mnou dotázaných servisů nebyly schopny určit, kde se tento poklad v autě nachází. Třetí servis uspěl proto, že tam pracuje syn mého známého a ten to vyhledal ve workshopu. Je mi upřímně líto všech, kteří jsou z jakýchkoliv důvodů nuceni veškeré závady na autě řešit v servisech. Zdá se, že zcela vymizeli automechanici opraváři a byli nahrazeni měniči dílů a modulů.

2015-09-29 08:21:49

moskyt: Na internetu jsem našel stránku s obrázkem, kde fordy mají umístěny různé moduly. Tento modul by měl být u sedačky spolujezdce poblíž pravého B sloupku.. Bohužel odkaz se nedá vložit, protože jde o konkurenční Webové stránky.


Odpovědět

1  2  3