Fórum - Téma


10 největších mýtů okolo zimních pneumatik


Fórum O článcích 10 největších mýtů okolo zimních pneumatik



Diskuze o článku

10 největších mýtů okolo zimních pneumatik

Omyly a nepravdy provázejí přezouvání na zimní pneumatiky. Švýcarský autoklub TCS je uvádí na pravou míru. 1. Lepší pneumatiky patří na přední kola, obzvláště u předního pohonu. Špatně. Pneumatiky s lepším vzorkem mají kvůli bezpečnosti zamířit na zadní kola. Díky tomu je zaručena lepší přilnavost kol zadní nápravy. Zabrání se vybočení zádě v hraniční situaci. O tomto by se dalo dlouho debatova...


1  2  3  4

harty, 2014-11-10 22:30:33 napsal:

kam nové pneu????? zadek - předek ? Logicky na zadek .. !! zadní část auta vás dostane do smyku a né přední ! kdo nevěří at to zkusí. Dejte na předek sjeté pneu a na zadek nové a vyražte do zatáčky, pak to otočte a poznáte rozdíl

2014-11-11 13:30:17

harty: To co píšeš snad ani nemůžeš myslet vážně. Zamysli se nad sebou..

2014-11-11 19:58:23

hupino: nic není nemožný, je to vůbec možný Petr

2014-11-11 20:56:35

harty: to jsi asi nemyslel vážně. Jezdím už od svých 18 - ti let jen s předním náhonem a vždycky šli nové zimáky na hnanou nápravu a ty zepředu na zadek s tím, že vzorek byl alespoň cca 5-7 mm. Bydlím v podhůří Orlických a když je čas tak na lyže do hor. Jak už tu bylo psáno členy předemnou ustřelený zadek se dá lehce usměrnit díky dobré trakci předku. Samo, že je nej koupit všechny 4 pneu nové .

Ps.: Na Wartburgu jsem měl na předku špalky . Sice na asfaltu to byla jízda jako když je středa a hučí mi v kl...u, ale tahoun Starší členové je určo znají. Záběr a stoupavost se "skoro" rovnala rolbě na sjezdovce

2014-11-12 07:25:57

No hezka debata. Zajímavé ze kolem Pardubic a Hk mužů s tezkym scorpiem a hnanym zadkem jezdit po sněhu i na letních a nikdy mi nic neustrelilo, dokud jsem to já sam nechtel. Samozřejmě v prosinci az únoru bych treba na vysočinu nebo na lyze vyrazil pro jistotu na zimních, ale určite nebude moje nehodovost ovlivněna tím, jestli je guma stara rok, nebo 5 let. Stačí jezdit jako člověk a přizpůsobit jízdu počasí a ne se hnát za bouranim fizykalnich zakonu. Jednou se mi stalo ze jsem se dostal po několika km ze sněhu na led a představte si, ze ani úplně novy zimaky na všech kolech stejný na tom ledu nezastavily, nezatocily, a možná by nepomohlo ani kdyby byly pozlacený... Cimz nerikam ze zimni nemaj smysl. Urcite neni potreba pokouset osud, na druhou stranu prehanet a vyhazovat 3 roky stary gumy, ze uz nemaj spavne slozeni, nebo ze pod 5 stupnu ze jsou nebezpecny letni gumy - to uz je prehnany. Prostě je to o tom, ze vidím snih, popř led a podle toho jedu, zrovna tak to nervu zatáček abych v nich pomalu prevracel na střechu nebo šel do smyku. Radši v klidu,pohodlně a bezbecne...

2014-11-12 09:21:02

vaclav30: Těmi špalky myslíš Barum OR24 ? Také jsem je míval. Na sníh byly jedinečné.

2014-11-12 17:00:26

petrdepo: vy starý struktury jestlipak pamatujete OR 6. Měl jsem je naSAABu 96 a neměl jsem problňem ani v zimě ani v létě. Zlatý gumy na celý rok. Tenkrát se nevědělo, že to nejde.

2014-11-12 19:45:34

matasmondeo1: Nepamatuju, to jsem se ještě o to nezajímal. Ale tenkrát byla většina pneu celoroční, tak o tom lidi ani moc nepřemýšleli. Nejvýš tak soutěžáci. Vždyť tenkrát teprve začínaly radiálky a bezdušovky.

2014-11-12 19:55:29

petrdepo:

Petře OR6 pamatuju i Já. Pak byly OR34

2014-11-12 20:37:45

tomenzino: a taky OR66 ty měly ty figury uzavřený. Taky dost dobrý gumy.

2014-11-12 20:38:31

tomenzino: Před OR34 byly ještě už zmiňované OR24 (zimní čtvercové kostičky tak cca 2,5x2,5 cm, proto se jim říkalo špalíky). Později je už dávali jenom na protektory.

2014-11-13 21:53:30

Mám asi trochu problém. Dneska jsem byl přezouvat a všechny 4 gumy jsou zhruba stejné. Odjetá jedna sezona. Jaký gumy mám dát na předek a jaký na zadek. Nemáte někdo trochu sletý gumy, abych měl co dát na předek.

2014-11-13 22:06:45

matasmondeo1:

No tak jestli jsou jednu sezonu jeté, a všechy stejné, tak tam nějaký dej! Nebo jako že jsou ojeté? To jsi je ojel za jednu sezonu? Kolik jsi najel?

2014-11-13 22:10:48

tomenzino: já si spíš myslím, že si Petr dělá srandu

2014-11-13 22:20:13

louža:

To jedině To neojedu ani já, a to najezdim hodně km

2014-11-13 22:35:05

tomenzino: No právě, všechny jsou jako nové. A co teď.

2014-11-13 22:38:13

matasmondeo1:

Jo tááák.Hele já to dělám tak, že si vezmu do ruky šupléru (posuvné měřítko) A ty gumy s nejhlubším vzorkem, dám na předek.

Můž názor a postup

2014-11-13 23:03:57

tomenzino: Dík za radu. Člověku je hned líp, když zjistí, že není sám.

2014-12-21 17:17:34

Já jezdil na protektorech(zimních) 4 sezony a byl jsem max.spokojen.Nehučely,žádný problém s vyvážením a celkově se chovaly velmi dobře.Pokud chce někdo jezdit v zimě "svižně" tak at raději nejezdí vůbec a neohrožuje ostatní řidiče.

Pokaždé jsem dojel kam jsem potřeboval bez ASR,ESP.Ano,usek 15 km při kalamitě jsem jel cca 45 minut,ale dojel jsem domů za rodinou a nemusel jsem vysvětlovat policajtům,že mi to ustřelilo nebo otočilo.Když pojedu 30km/h tak dojedu vždy a je uplně jedno jestli mam drahé gumy nebo protektory.Je to jenom v řidiči a ne v gumách.

2014-12-21 18:20:06

rastibicek: ssvatá pravda gumy pomohou, ale důležitá je v autě ta propojka mezi pedálama a volantem. Když je vadná propojka nepomůže NIC.

2014-12-21 18:23:35

matasmondeo1: jsem rad ze souhlasis. Jen řidič je ten hlavni clanek


Odpovědět

1  2  3  4