Fórum - Téma


10 největších mýtů okolo zimních pneumatik


Fórum O článcích 10 největších mýtů okolo zimních pneumatik



Diskuze o článku

10 největších mýtů okolo zimních pneumatik

Omyly a nepravdy provázejí přezouvání na zimní pneumatiky. Švýcarský autoklub TCS je uvádí na pravou míru. 1. Lepší pneumatiky patří na přední kola, obzvláště u předního pohonu. Špatně. Pneumatiky s lepším vzorkem mají kvůli bezpečnosti zamířit na zadní kola. Díky tomu je zaručena lepší přilnavost kol zadní nápravy. Zabrání se vybočení zádě v hraniční situaci. O tomto by se dalo dlouho debatova...


1  2  3  4

2013-12-23 23:03:08

Ahoj,

ano testy jsou k ničemu, to by se muselo měřit a zkoumat tisíce případů a pak najít nějakou střední hodnotu. Jinak by přece se kupovali jen jedny typy pneu.

2014-04-23 10:55:07

Je to hovadina. Zvlast ty kecy ze nemusi byt snih - staci aby klesla teplota pod 5 stupnu. Pry uz letni gumy nefunguji. A to jezdime ve formulich nebo co? Normalni clovek jezdi normalne, predvidave a ne na hranici fyzikalnich zakonu. Ja osobne nepotrebuju resit zadnou adhezi v zatackach at je +40, nebo -20. A je u me naprosto bezny ze mi gumy v zatackach nepiskaj ani se nemusim bat zadnyho smyku. Pokud ma nekdo potrebu jezdit na krev at jde na okruh a ne na normalni silnici. Tam se ma jezdit bezpecne a myslet na to ze musim kdykoliv dokazat zastavit a to i v zatacce. Cilem je ji projet bezpecne a nena hranici smyku. A abych zkratil brzdnou drahu o 5m tak pojedu radeji rovnou o 10km pomaleji. Bude me to sice stat na 50ti km ceste 3 min ztratu, ale usetrim polovinu nervu, strachu a nemusim resit blbosti ktera guma zastavi o 0,5m driv kdyz dupnu na brzdu tak, jak na ni stejne dupat pri normalni jide nikdy nepotrebuju

2014-04-27 19:49:45

j.r.: asi o pneumatikách moc nevíš. Jinak, už ti někdy při "normální" jízdě něco ( někdo ) vběhlo do cesty ( zvíře, dítě, opilec ) ? Jo a měkká směs gumy na letním plášti ztrácí své vlastnosti už pod deset stupňů, proto se uvádí průměrná denní teplota 7 stupňů pro přezutí na zimní. V tomto případě jde spíš o chemii

 petrdepo  
2014-04-28 08:25:08

j.r.: To co píšeš, se dá akceptovat pouze tehdy, když na silnici není sníh ani břečka, protože letní vzorek se zalepí a potom auto jede jako saně. Je vidět, že jsi zvyklý jenom na čisté silnice. Zimní pneu, na rozdíl od letních, má takový profil drážek, aby sníh z drážek vypadával.

2014-04-28 09:02:46

Zimní dojet v létě v pohodě proč ne, ovšem na zimu pokud nejezdíš okolo komína tak bych to neriskoval,pokud napadne a přimrzne nebo ledovka,břečka na silnici pořádný zimák se vzorkem nad 4mm je tedy aspoň pro mne nutností.Mnohokrát vyzkoušeno a můžu napsat že i na 4kolce Jeepu jsem po první cestě po ledu zakoupil zimáky,jelikož na letních se to chová jak sáňky.

vaman, 2013-11-17 17:29:49 napsal:

Můj názor - bod 1) lepší pneu patří na hnanou nápravu a tou je dnes většinou přední náprava ..............2) zimní pneu není dobré sjíždět v létě , dost řidičů - i já je však v létě sjíždějí , a to již bezmála 40 roků a vždy jsem dokázal bezpečně jet a bezpečně zabrzdit . Přece jde o to , že řidič je povinen přispůsobit rychlost jízdy nejenom stavu a povaze vozovky a dopravní situaci , ale taky technickému stavu vozidla . ....... 3) letní pláště na zimu vůbec nepatří.......4) Rozumě s předstihem 5) V létě se má jezdit na letních , v zimě na zimních 6) Zpravidla jsou ty lepší i dražší . Dá se bez problémů jezdit i na čínách ale některý jsou samozřejmě šmejdy , já jsem bez problémů 1 sadu Čína úspěšně odjezdil a byly i extrémní situace zvládnuté bez problémů ........... 7) zimní pneu, pokud není stará tak má v nízkých teplotách lepší přilnavost ............... 8) na všech kolech stejné pneu , tedy buď celá sada zimní nebo letní.............9) bod 8 ...........10) nevím , nikdy jsem pneu z internetu nekupoval

2014-04-28 10:06:50

Na hory do snehu samozrejme se zimakama, ale v rijnu - listopadu plasit jak je ukrutne nebezpecny jezdit na suchych silnich na letnich jenom proto, ze adheze a kdesi cosi v 5 stupnich nefunguje. To si fakt nechte na okruhy. Daleko nebezpecnejsi jsou lidi jezdici do prace v polospicim stavu, nebo psychopati jezdici vsude na hranici na hrane s cilem projet vsechno desne profi na hranici smyku. Nebo samozrejme v lete dojizdet zimni, co jako, proste nepojedu zatackou jako prase ale jako clovek ktery. A samozrejme vim zd je potreba obcas vic zabrzdit, ale nestalo se mi na tech 40tis rocne nikdy ze bych s prehledem nezastavil.

Nebylo by treba efektivnejsi naridit vsem vyrobcum aby montovali do aut abs? Nebo povinny viceprvkovy napravy? Mozna takovej 10ti letej focus na zimnich bude mit lepsi prujezd zatackou nez supermoderni levna sracka s torzni tyci a letnima pneu... Ale dal bych to jako povinnost ne - at muzou lidi "bezpecne" zavodit

2014-04-28 14:37:23

j.r.: Tak letošní zima byla mírná, ale zapomínáš na nenadálé sněhové přepady . To pak budeš někde čekat až to roztaje ? Další věc je, že se na pneu zaměřily pojišťovny obzvláště v zimním období .

2014-04-28 16:03:20

Ja samozrejme zimni pouzivam, ale pokles teploty pod 5 ve me nevyvolava zadnou hysterii jako v nekom. Pokud nehrozi zadny snih - jako treba posledni zimu az do vanoc vubec tak se na letnich nemusim bat ani v prosinci.

Ta vseobecna panika jak se musi rychle prezouvat je k smichu. Letos bylo 20 nad nulou uz v unoru - to by me zsjimalo jak vas bavilo na ty tri dny prezouvat na letni. Na zimnich by to prece bylo o zivot

Damián  
Zdeněk
2014-04-28 16:34:25

Nic víc než gumařská lobby. Letní - extrémně tvrdá, zimní - extrémně měkká. A zákazníku kupuj a nejlépe každý rok dvě sady

 petrdepo  
2014-04-28 16:39:58

vaclav30: Myslím, si, že nemá cenu se tím dál zabývat. Ať si každý obouvá auto podle svého myšlení. Dokud se kvůli tomu nesetká s nějakým problémem, tak se předělat nedá.

2014-04-28 19:54:13

j.r.: zeptej se Bedulase jak se chová auto na letním pneu na mokré cestě, taky už bylo "jaro". Vlastně foto jeho auta mluví jasně

2014-04-28 19:57:17

petrdepo: jj, přesně tak

2014-04-28 20:00:08

mondié:

No tak jedna věc jsou gumy, a druhý článek je mezi volantem a sedačkou. To je asi nejdůležitější.

2014-04-28 20:02:10

tomenzino: Tak,tak

2014-04-28 20:25:52

tomenzino: Ovšem můžeš být sebelepší řidič, ale na letních v zimě ani orla

Mondié, 2014-04-28 19:54:13 napsal:

j.r.: zeptej se Bedulase jak se chová auto na letním pneu na mokré cestě, taky už bylo "jaro". Vlastně foto jeho auta mluví jasně

2014-04-28 21:08:22

mondié: jo, vysvetlete mi to prosim nekdo, jeste nikdy jsem na letnich pneu v desti nejel

2014-11-10 22:30:33

kam nové pneu????? zadek - předek ? Logicky na zadek !! zadní část auta vás dostane do smyku a né přední ! kdo nevěří at to zkusí. Dejte na předek sjeté pneu a na zadek nové a vyražte do zatáčky, pak to otočte a poznáte rozdíl

2014-11-10 22:48:52

harty:

Mam osobně vyzkoušeno, že jsem nejdříve dal nové pneu na zadek, a zjistil jsem že se na tom nedá jezdit. Aspoň be s Mondeem MKIII combi. Takže nové vždy na předek, starší na zadek

 petrdepo  
2014-11-10 22:50:43

harty: Ona na to není tak jednoduchá odpověď. Pro letní provoz je to lepší tak, jak to píšeš. Pro zimní provoz to může být jiné. Záleží to na zatížení náprav a na tom, jestli je hnací přední nebo zadní náprava. Pro lepší záběr na sněhu je lepší dát na hnací nápravu pneu s lepším vzorkem. Stačí si vzpomenout, jaký býval rozdíl mezi žigulem (u žigula se dával v zimě pytel cementu do kufru) a škodovkou nebo mezi žigulem, který má zadní náhon a wartburgem, který má přední náhon. V každém případě je třeba vždycky podle toho přizpůsobit styl jízdy.

2014-11-11 09:29:28

tomenzino: Svatá pravda nejdůležitější prvek je mezikus. To ja ta propojka mezi volantem a sedačkou. Letní vzorek je konstruován na lepší odvod vody,aby se zabránilo aquaplaningu a zimní na lepší záběr na sněhu. Samozřejmě je rozdíl v měkosti, nebo tvrdosti směsi. Nešetřím zbytečně příliš na nových pneu protože je to to jediné co nás drží na silnici. Zásadně NE lisované tmě z Číny, nebo něco podobného. Pokud pojedete na ledě nejsou žádný gumy všemocný. Tady platí jediné pravidlo, nebrzdit v zatáčce. Brzdim na rovině a jak začnu točit volantem tak přidávám plyn. Pokud se začne dostávat zadek do smyku, vytáhne ho a srovná předek, na kterém jsou proto lepší gumy. Ten kdo ve smyku brzdí nepatří na silnici a proto ho cestáři vytáhnou ze stoky až na Velikonoce. A jedno moudro nakonec. Jezděte tak abyste smyk nedostali. Hodně šťastných a bezpečných kilometrů přeje Petr Matas ze Šumavy.


Odpovědět

1  2  3  4