Fórum - Téma


10 největších mýtů okolo zimních pneumatik


Fórum O článcích 10 největších mýtů okolo zimních pneumatik



Diskuze o článku

10 největších mýtů okolo zimních pneumatik

Omyly a nepravdy provázejí přezouvání na zimní pneumatiky. Švýcarský autoklub TCS je uvádí na pravou míru. 1. Lepší pneumatiky patří na přední kola, obzvláště u předního pohonu. Špatně. Pneumatiky s lepším vzorkem mají kvůli bezpečnosti zamířit na zadní kola. Díky tomu je zaručena lepší přilnavost kol zadní nápravy. Zabrání se vybočení zádě v hraniční situaci. O tomto by se dalo dlouho debatova...


1  2  3  4

2013-11-17 17:29:49

Můj názor - bod 1) lepší pneu patří na hnanou nápravu a tou je dnes většinou přední náprava ..............2) zimní pneu není dobré sjíždět v létě , dost řidičů - i já je však v létě sjíždějí , a to již bezmála 40 roků a vždy jsem dokázal bezpečně jet a bezpečně zabrzdit . Přece jde o to , že řidič je povinen přispůsobit rychlost jízdy nejenom stavu a povaze vozovky a dopravní situaci , ale taky technickému stavu vozidla . ....... 3) letní pláště na zimu vůbec nepatří.......4) Rozumě s předstihem 5) V létě se má jezdit na letních , v zimě na zimních 6) Zpravidla jsou ty lepší i dražší . Dá se bez problémů jezdit i na čínách ale některý jsou samozřejmě šmejdy , já jsem bez problémů 1 sadu Čína úspěšně odjezdil a byly i extrémní situace zvládnuté bez problémů ........... 7) zimní pneu, pokud není stará tak má v nízkých teplotách lepší přilnavost ............... 8) na všech kolech stejné pneu , tedy buď celá sada zimní nebo letní.............9) bod 8 ...........10) nevím , nikdy jsem pneu z internetu nekupoval

2013-11-17 22:11:52

1) předek nebo zadek?? Předek-lepší trakce,kratší brzdná vzdálenost Zadek- u FR lepší držení stopy, to je podle mne vše, u RR lepší trakce takže asi je předek lepší

2)Nedojíždět. Většina se dá použít i 2-3 sezony nehledě na měkkou směs která ma v létě hrozné jízdní vlastnosti

3)Povinnost není ale při teplotách okolo nuly jsou zimní gumy efektivnější

4)viz bod 3

5)celoroční gumy jsou kompromis a jako takové je využívat. Duben ráno -1 a odpoledne 20°c tady jsou dobré

6) Letos jsem jezdil protektory z Polska za hubičku v norsku 500 km severně od Osla a bez problémů. Smyk pouze uměle vyvolaný,brzdná dráha srovnatelná s ostatními značkami. Vyplatí se dát na osobní zkušenost jiných. Na testy jsem nikdy moc nedal. Jak by někdo mohl očernit sponzora že??

7)Viz bod 3

8)Pokud jsou na předku, měly by být i v zadu

9)nezbývá než souhlasit

10)Vyplatí se hledat. Většina z nás stráví na internetu dost času tak proč ho nevyužít a neporovnávat. V norsku si domluvím servis po netu a když má možnost tak mi zpravidla nabidne gumy levněji než kdybych si je objednal z netu.

2013-11-17 22:25:21

borgi: Protektory - HRŮZA Já osobně bych je na auto NEDAL Ani když bych je dostal zadarmo a ještě k tomu zaplaceno Možná je to tím, že chodím pomáhat kamarádovi do pneuservisu a vidím to tam osobně. Kdo má protektor tak to se rovná v devadesáti procentech problému s vyvážením. Nehledě na to, že nevíš jak vypadá kord uvnitř a jak se k tomu choval předchozí majitel: najíždění do obrubníků, vymetání děr, nedejbože nehoda na kolo. Tak se to často pak uvnitř trhá a pneumatika je třeba po půlroce používání na vyhození. To je to nejmenší zlo, když pominu možnost prasknutí pneumatiky a následné nehody jako důsledek možného smyku. A vyčítat si pak, že jsem někomu něco udělal pro ušetřených pár korun...??? To je pak otázka. Jak říkám, mě do baráku nesmí a komu doma dělám auta tak tomu je taky nedávám. Odmítám to. Možná jsem zaujatej proti protektorům, ale tak to je.

2013-11-18 11:32:53

povadi: U protektorů jízdní vlastnosti silně závisí na použitém vzorku a na tom, po jakých silnicích se jezdí. Na dálnici bych při rychlosti 130 věřil jenom protektorům, u kterých bych znal historii - nebo-li jenom svých (občas některé pneuservisy zkouši nastrčit jiné už hotové).

U letních pneu poměrně rychle klesá při teplotách pod +10 stupňů vlivem snížené pružnosti. Podle nezávislých recenzí je to skoro u všech výrobců.

Obráceně u zimních pneu narůstá opotřebení vlivem měknutí směsi nad +10 stupňů. Ale není to tolik kritické. Na dojíždění zimních pneu to při ne-extrémní jízdě je možné.

2013-11-27 20:03:55

Moje reaxce na debytu o protektorech je asi takova ze ja je mel predcasem na Eskortu cca 3 zimy a kdyz pominu trochu vetsi hlucnost tak ty kola na zimu super a hlavne jsem vyjel vsechno i tam kde uz ostatni staly.

Kola sice 13 ale lehce vyssi pneu Vranik Everest .Bere se tak nejak globalne ze Vraniky jsou momentalne jedny

z nejlepsich a nejspolehlyvejsich protektoru na trhu.Ale je to jak tu pisete od veci jak to kazdy bere ja kazdopadne dal za prezuti komplet auta 3000kc + prezuti gratis a kola jezdi na aute porad .Prodaval jsem auto na jare a borec je taky spokojen! Ale je to opravdu asi taky trochu o stesti.!

2013-11-27 21:50:50

jan1: Při ceně za kolik se nechají koupit nové gumy bych si protektor asi na auto nekoupil.Pokud vezmu km proběh nové gumy a protektoru dále protektor nevím co se protektorovalo a to je taky důvod na zvážení.

2013-11-27 22:33:52

jan1:

Aspoň doufám,že nedělají protektory R18. Neumím si dost dobře představit,že bych na nich jezdil. Bál bych se se svou jízdou svižnější,že bych o kus gumy přišel,a malér je na světě.

Za mě nebrat Ještě když třeba v NDR pokouším maximalku

2013-11-28 06:33:28

tomenzino:

Že to jsi ty Tome, dva protektory jsem ti našel . Jeden je do 240 km/h a druhý do 300 km/h takže pohodička .....................

http://www.pneuprofil.cz/...-40-r-18-prosport-2-.html

http://www.pneuprofil.cz/...5-40-r-18-tornado-v8.html

2013-11-28 06:58:59

vaclav30:

To je to, co jsem nechtěl ani hledat,a ani vidět

2013-11-28 07:02:38

tomenzino:

Ta druhá by šla co ?

2013-11-28 10:26:22

vaclav30: Za ty prachy.. to si koupim i já jen tak na poličku :D

když to porouvnám se značkovejma,je to jednou tak,ne-li více levnější :D Ale zase..jak se na tom jede,že..

2013-11-28 15:35:03

bedulas:

No měl jsem protektory na Wartym. Asi petrdepo zná špalky . To byly gumy do všeho v zimě

2013-11-28 18:22:15

vaclav30: Přesně tak. Byl to vzorek OR24 a ten se na sněhu a na břečce držel jak přibitý, protože výborně uvolňoval drážky vzorku. Ale pokud se nemýlím, tak ho nedělali na bezdušové pneumatiky. Dojížděl jsem je i v létě a nebyly špatné. Ale byly dobré tak maximálně na 100-120 km/hod, takže to nebyly gumy na dálniční rychlosti.

2013-12-04 17:30:12

Bod 1 - 10 vesměs souhlasím, a jak píše vaman, přizpůsobit jízdu povaze a stavu... Jinak protektory na osobní auta se od nových plášťů liší jen použitou kostrou, zavalování běhounu a vulkanizace probíhá stejně jako u nových gum. Jo, jasně nová je nová...

2013-12-10 14:14:02

vaman: souhlas krom bodu 6) viz Dtest... drahé nejsou lepší, pokud se bavíme o více než setinách procent

posledním bodům nerozumím kupuji starší od střelců, co spotřebují auto ročne, takže zimní za 2 včetně ráfků barum polaris podle cisla rok a pul stare, vzorek jako nový

a ted na origo ráfky 195/50 r15 2x dunlop sport, 2x continental premium contact2(ty mám na zadku, protože prostě nejdou urvat, to zvládl akorát kamarád s mým autem podvozek origo když projel kruhák na předposlední výjezd v 90... a musel jít volantem kontra) komplet obutí za 3000 8-9mm vzorek)

samozřejmě kdybych měl auto v hodnotě 150, tak bych asi přemýšlel malinko jinak

add: na heurece mezi prvními jsou levnepneu apod. prodejci.. to jsou údajně nevyhovující pneu z německa,

slyšel někdo něco podobného?

2013-12-10 22:44:37

v3nd44:

6 bod je takový zavádějící, páč co neurveš na 13" ujede na 15"

2013-12-21 00:56:55

Je to přece uplně jedno jaké máte pneu. Je to o prioritách, mám li auto za 100 000 tak proč nemít 2 sady pneu za 20 000 na 8 let. A jestli je něco horší nebo lepší tak to je přece na tom kdy se ptám. Ale že by se stávali nehody nebo smyky při normální jízdě tak to o tom nevím. Vždy je to riskantní jízda. Celé je to o stresování řidičů. Ale hlavně když je ledovka nikam nejedu. Ale to se ženským nevysvětlí ty jsou schopny jet načemkoliv a kdykoliv.

Jaký je rozdíl pneu na net a v obchodě ...vůbec žádný je to ze stejného kontejneru. Zimní na zimu a letní na léto proč bych to dojížděl nebo přejížděl. Je to všechno absolutně minoritní věc. Prostě jakékoliv správné pneu alee jezdit s rozumem.

2013-12-21 08:27:06

kosmik68: Ahoj,

dovolím si tvrdit, že nemáš až tak úplnou pravdu. Třeba s tím rozdílem pneu na netu a v krámě. Chodím pomáhat ke kamarádovi do pneuservisu, tak to mám možnost vidět a posoudit. Dost lidí co si koupí pneu na netu a přivezou si je na přezutí si koupí staré pneumatiky. Což se na netu těžko poznává jak je ta pneu stará. To si třeba v pneuservisu jako má kamarád nokdo nedovolí nabízet starou rok dva pneu jako novou. Neříkám, ale, že se nenajdou vyjímky. Lidi pak koukají když jim ukážeme DOT-ku a zjistí, že vlastně nic neušetřil. Že má starou gumu třeba jen o stovku dvě levnější než z pneuservisu, ale čerstvou. A s tím ostatním také nesouhlasím. Ano dříve zimní pneumatiky nebyli a jezdilo se, ale je to o lidech. Přesto musím říct, že já bych si protektor na auto nedal ani když bych je dostal zadarmo. Vidím co to dělá při vyvažování, málo ktrerej protektor se vyváží přesně na nulu. Ale to bude věc názoru a taky zkušeností.

viki  
2013-12-21 18:31:14

je úplně jedno jestli jde o vůz za sto nebo dvacet tisíc jde o naše životy o naše zdraví jakákoli hodnota vozu je proti tomu o ničem

testy bych bral s reservou v 15kovém rozměru mohou být výsledky úplně někde jinde než v 17kovém

2013-12-23 23:01:18

Absolutní souhlas. Já se nepřu. Nové pneu jsou nové. Protektory jsou na nic , jejich výroba se dělá kdoví kde a kdo ví jak. Nedělám si iluze o doržování technologie. Ale moje zkušenosti jsou o tom, že nejezdím jako závodník, i když jedu 130/90/50 tak mně všichni předjíždějí. My co jsme na foru se o auto staráme, ostatní jezdí dokud je benzín v nádrži a o nic se nestarají. Leda po technické. Prostě když je na cestě led tak jedu maximálně opatrně, nebo nejedu i to se stalo. A to nejsem nějakej poseroutka, ale prostě to za to nestojí.A pneu je jen jedna věc co ovlivňuje udržení se na cestě.

K datumu výroby. Ano koupím novou a musí 6 let vydržet, koupím 2 roky starou tak vydrží 4 ale to už jsou stejně většinou na dojetí , tak taky co s tím. Taky se občas nechám vozit a někdy bych nejraději vystoupil případně příště nejedu, když vidím jak ty lidi auto týrají, včetně snahy nedobrzdit před sebou nebo jízdou kam nevidím.


Odpovědět

1  2  3  4